Senaste nytt

Datorryggsäck

Kör Thule 32L Thule Crossover 32L Backpack - Thule Fungerar riktigt bra för några dagars packning. Smarta fack och lösningar. Tycker själva ryggsäcken är smidig och inte mycket större än min Haglöfs Corker på 18L, men sväljer betydligt mer...

Last edited by a moderator:
Återkoppling: Tack för tipsen men hittade till slut en Tumi av utgången modell som hade fack både för laptop och separat fack för padda. Kostade mig 162 EUR, så nu har jag en snygg match till min lilla Tumi/Delta necessär för de kortare resorna.

Lyfter den här tråden, min Targus håller på att säga upp sig.... ( andra väskan som ger upp sen 2006)
Modellen verkar inte tillverkas mer.

Letar efter en väska som är rymlig och inte för "styv", den ska gå att sparka in under stolen framför.

Normal matchvikt på väskan är ca 7,5 kg så jag har rätt mycket jox i den. bla:

2 datorer 12+13" ena i ett tunnt neorenfodral, så själva datorfacket bör rymma det, minst...

a4 anteckningsbok
2 laddare
minst 10 kablar... är det inte det sladdlösa samhället vi lever i?
headset
bärbar konferenstelefon
Bose in ear
reserouter
2 usb laddare
pass
Businessclass tag, nu med trasig ring... Måste fixas...

Någon som har förslag på en rymlig och lite "pösig" väska med vettiga fack som är bra att bära och rymmer mycket?

53db4743ef228bdf53a8dc44176edd37.jpg

Last edited:
Har du kollat Crumpler (länk ovan)? Jag har fortfarande kvar min messenger från 2007 och den är i princip omöjlig att slita ut.

Jag har inte hittat något bättre än Timbuk2. Helt omöjlig att slita ut och väldigt smidig. De större modellerna rymmer mycket men tar lite plats när de är tomma. Jag har den minsta (XS?) som rymmer en iPad och lite annat trams, en medium som rymmer en MacBookPro och en massa annat samt en XL som är sjukt rymligt.

Jag reser nästan alltid med en racketväska med 10 racketar plus mycket annat men i de få fall då denna inte hänger med är Timbuk2 fantastisk.

Jag har inte hittat något bättre än Timbuk2. Helt omöjlig att slita ut och väldigt smidig. De större modellerna rymmer mycket men tar lite plats när de är tomma. Jag har den minsta (XS?) som rymmer en iPad och lite annat trams, en medium som rymmer en MacBookPro och en massa annat samt en XL som är sjukt rymligt.

Jag reser nästan alltid med en racketväska med 10 racketar plus mycket annat men i de få fall då denna inte hänger med är Timbuk2 fantastisk.
Vilken/Vilka Timbuk2 ryggsäckar har du? För åtminstone nu så har de flera olika, en del som kommer i flera storlekar.
Jag har nämligen tänkt skaffa en nästa gång det är dags att skaffa en till.

Toppen