Senaste nytt

Datorbutik som tar Amex?

Vid mitt samtal med Amex fick jag reda på att man förr i tiden hade en gräns på 100 000 för europa voucher och 200 000 för "världen" voucher. Men på begäran av användare så skall man frångått detta system för att dela det på hälften dvs 150 000 och gälla världen.
(jag är skeptisk)

Ja, det ändrades väl 1/1 2011 tror jag.

Ha,ha, Ja 1/1 2011 är väääldigt länge sedan...... Undrar varför hon sa så? Vi skaffade EB Amex i somras så jag vet ju inte ens hur länge man kört vouchers överhuvudtaget!

Är det någon som provat hemleverans från Webhallen?
Har det fungerat bra? Jag funderar på att beställa en 46 tums LCD TV med hemleverans från Webhallen och betala med Amex via Paypal.

Webhallen tar tydligen inte amex över internet (om man inte väljer paypal) men verkar ta det om man väljer "hämta i butik"

"Hämta i Butik - Inga avgifter tillkommer om du väljer att hämta och betala i någon av våra butiker. Du kan betala kontant och med de vanligaste kreditkorten, bland annat VISA, MasterCard/EuroCard, och American Express."

Men om vi kollar på butiker som är kopplade till SAS/webshoppen för att tjäna lite extra poäng så tar följande AMEX.

Applestore, Clas Ohlson (kanske inte en renodlad datorbutik, nåja!) Microsoft Store, HP Store

Webhallen tar tydligen inte amex över internet (om man inte väljer paypal) men verkar ta det om man väljer "hämta i butik"

"Hämta i Butik - Inga avgifter tillkommer om du väljer att hämta och betala i någon av våra butiker. Du kan betala kontant och med de vanligaste kreditkorten, bland annat VISA, MasterCard/EuroCard, och American Express."

Men om vi kollar på butiker som är kopplade till SAS/webshoppen för att tjäna lite extra poäng så tar följande AMEX.

Applestore, Clas Ohlson (kanske inte en renodlad datorbutik, nåja!) Microsoft Store, HP Store

CDON också: köp presentkort och betala med AMEX -> handla via SAS webshop och betala med presentkortet.

Så gör jag alltid när jag handlar på webhallen, handla via sas portal och välj att betala i ubtik när man hämtar varorna. 8 poäng per 100 kronor för köp hos webhallen, plus 20 poäng per 100 kronor med amex i butik :)

Toppen