Senaste nytt

Danmarks Högsta Domstol: "teknik ej extraordinära omständigheter"

Vi på Flygforsening upplever tyvärr att lågprisbolagen är överrepresenterade när det gäller försenade flyg. Tar vi exempelvis SAS är de inte alls lika försenade som exempelvis Norwegian. Vad beror detta på då? Vi upplever att det ofta är tekniska fel som är orsaken till försenade flyg. Därför är denna domen så viktigt! Om alla flygbolag hade samma tekniska service och underhåll som exempelvis SAS så hade det uppstått betydligt mindre förseningar. Som passagerare så får man vad man betalar för!
 
Last edited by a moderator:
Vi på Flygforsening.se - Stå fast vid din rätt till ersättning - en del av Flyforsinkelse.dk upplever tyvärr att lågprisbolagen är överrepresenterade när det gäller försenade flyg. Tar vi exempelvis SAS är de inte alls lika försenade som exempelvis Norwegian. Vad beror detta på då? Vi upplever att det ofta är tekniska fel som är orsaken till försenade flyg. Därför är denna domen så viktigt! Om alla flygbolag hade samma tekniska service och underhåll som exempelvis SAS så hade det uppstått betydligt mindre förseningar. Som passagerare så får man vad man betalar för!

Välkommen till BusinessClass!

En fundering bara till er i branschen, för ni någon form av statistik.. vilka bolag är det som oftast "krånglar" med att dela ut ersättning? Kan vara kul att veta:)
 
Hej Elo,

Framförallt är det de flesta lågprisbolag som Norwegian, Ryanair, AirBerlin m.fl, men nästan alla charterbolag är dåliga på att utbetala pengar. Framförallt Primera och Thomson Airways! Men vi hoppas att det blir ändring på det nu ;)
 
Hej Jsn,

Intressant!! Det överraskar mig inte alls! Vi har över 5000 ärenden i Danmark, Sverige, Finland och Norge och Norwegian är det flygbolag som vi har flest ärenden mot. Det tråkigaste är att det är riktigt svårt att få pengar av dem. Vi behöver oftast "hota" med att skicka ärendet till domstol innan de betalar.

//Flygforsening
 
Last edited by a moderator:
  • Gilla
Reactions: El0
Toppen