Senaste nytt

Dagslutflykt från Hong Kong

olo

Medlem
Samma båt tar dig tillbaka efter lite spel eller bara en härlig dag där. En dag utan stress men också utan bonuspoäng kanske..
Dock så går båten inte på morgonen så du hinnner till SAS-flighten, så hinn med sista kvällsbåten eller åk omvägen över HK Central.
Men har du inte besökt Macau så gör det!
 

NotRyan

Medlem
Du får ju dessutom lite extra stress genom den timme du förlorar gentemot Manila och Taipei samt två timmar till Seoul.
Vad förlorar du mellan Hong Kong och Manila, mer än den tid man med största sannolikhet kommer att få ligga i holding över staden? Eller Taipei för den delen? ;)
 

henrik l

Medlem
Vad jag förstår så ska @palmen göra x-antal resor till HKG. Under förutsättning att du vill ha status med BAEC skulle det kunna vara värt att laborera lite med flighter ex-TPE med Cathay i C och kolla vad som händer med priset om du tar en stop over i HKG på utresan. Det ideala hade ju varit om du hade hunnit med "Jakarta run" med ett stop over på hemresan. Till och från TPE tar man sig ju för 4500 Avio per väg. Jag har pusslat en del med TPE-HKG-CGK/MNL, med stop over på hemresan och fått vettiga priser när jag varit i HKG. Ofta har upplägget då varit att ta sista benet några dagar senare. D v s jobba på fm, lunch i Heaven i The Wing och sedan upp och vända i TPE. Galet, visst, men här förstår ju folk att detta är ett helt normalt beteende:D
 
Toppen