Senaste nytt

Daglig städning Clarion Collection

Har inte varit daglig städning varken på de NC (SE/NO) eller de Thon (NO) jag bott på under pandemin.

Efter 3-4 dagar vill jag minnas har varit ett vanligt tillfälle att städa.

När man väl gjort besparingen.... 5* kanske går tillbaka till daglig städning som del av upplevelsen? Räknar dock med att detta blir det nya normala på ett trött 3* Thon tex. Men vi får se.o_O
 
"Städning ingår inte och kan inte heller köpas till" verkar ju helt galet. Oftast stannar jag inte mer än en natt på hotell i norden, och än så länge så ingår ju städning då... De få gånger jag stannat mer än en natt vill jag minnas att jag fått frågan om jag vill ha städning eller avstå. Men det kanske inte har varit Nordic Choice då. Sokos hade definitivt städning mellan nätterna vet jag.

Mina tankar går till kampanjen Nordic Choice körde med att "få hotell-känslan hemma", där man alltså helt enkelt kunde hyra den städ-personalen som hade för lite att göra på hotellen till att skapa hotell-känsla hemma. Då ansågs det vara en värdefull upplevelse. Nu kan man alltså inte få hotell-känsla om man bor på ett NC hotell...
 
Vad som började som covidåtgärder har blivit någon slags ny lägre normalstandard, inte sällan markandsfört som "hållbarhet" och "miljövänligt". Vad det handlar om är att spara pengar, inget annat. Jag håller med om att en bäddad säng är en del av hotellupplevelsen och säger alltid till om daglig städning om man inte får det automatiskt.
 
Instick som nybliven småbarnsförälder,

Hade denna tråd kommit för 3 år sen hade jag inte lyft på ögonbrynen,
I somras bodde vi runt på lite hotell, men en liten som levererar "sopor" på löpande band är det långt ifrån optimalt när inte ens sophinken töms dagligen, Inget av de 3 hotellen vi bodde på lyckades på nåt smidigt sätt lösa en dagligen tömning trots löfte från repan.

Löste det själv genom att få soppåsar i repan och själv tömma..

Inte så mycket hotellupplevelse :)
 
Toppen