Senaste nytt

Dagens bild

Största delen av min söndag kommer att gå ombord två tåg. Först ca. tre timmar med tåget 1095 Bukarest-Ruse och så 463 Ruse-Sofia, som är exakt sex timmar.

D.v.s. exakt sex timmar med bulgarisk precision - 18 min efter avgångstid åkte vi vidare från Ruse. :D

Och så naturligtvis blev det endast ett tåg i praktiken, eftersom tågbytet inte verkställdes i Ruse, utan jag sitter ännu också ombord samma tåg, men nu med ett annat tågnummer. Personligen misstänker jag att det har något med ukrainarna att göra. D.v.s. större efterfrågan än vanligen utanför sommartidtabellen. Dock ypperst logiskt nog reflekterar min biljettering inte detta. :rolleyes:

IMG_20220417_121459.jpg
IMG_20220417_121826.jpg

Ett par bilder från prag idag.

Ja det var tider när SAS flög på OER
GRATTIS på födelsedagen, hoppas du får rätt med solen Iberiska halvön har inte haft så mycket av den vara under våren om jag har förstått det hela.

Tackar! Ja det var tider och önskan finns väl kvar i näringslivet att de kommer åter.

Har haft tur med vädret, 24-25C med sol och klarblå himmel, underbart golfväder! Idag lite svalare med ca 19C prognostiserat.

Retro-postar gårdagens bild
A4D5913B-460C-445A-8858-881A7F18D24A.jpeg

En tur på 3 veckor och det sista stoppet Paris, körde 04:30 från staden. Här hamnade vi lite fel men det blev inte värre än 10 minuter extra och fann en av de automater bönderna har där som man kan köpa ost, fyllda baguetter och färskpressade juicer med mera, det blev en bra frukost :)

.
FC892315-ED10-4306-BC45-D0AFDBCA7738.jpeg

Toppen