Senaste nytt

Dagens bild

Lite kul är dock att Mariehamn har ett eget jaktlag, vet ej hur många städer som har det!?
Jag får rätta mig själv lite här, Mariehamn självt har inget eget jaktlag men däremot så jagas det med jaktlag inom Mariehamns stads gränser.
Nedan utdrag ur Mariehamns stads hemsida;

Jakt och jakttid
Rätten att bedriva jakt i Mariehamn beviljas av Infrastruktursektorn, samhällstekniska avdelningen. I nuläget är det Espholms jaktlag och Dalkarby rådjursjaktlag har lov att bedriva skyddsjakt på rådjur inom stadens gränser.

I stand corrected :rolleyes:

Vad är det för drink i bakgrunden som blandas med estnisk öl, danskt rörsocker, limeskiva, skokräm/svarfega och toaborste?
:)
Med de ingredienserna förstår jag att det behövs ett iittala ultima thule för att sälja in drinken till oinvigda!

Det är en initierings rits drink som alla skärgårdsbor går igenom vid årets första grilling... ;):D:D:D
Nja kanske inte riktigt då men kunde ju ha varit så. :) Ölen är till för att bli av med renoveringsdammet i halsen å för att släcka törsten då man grillar, rörsockret för en sista glace före man tar biffarna från grillen, skokräm/svarfega burken är Pirkka Tapenade oliver (mumsigt som bara den) och sist men inte minst Ultima Thule glaset innehåller Gin/Martini Bianco/Lime bara för att det är gott. ;):)

När jag kommer plocka upp en Lufthansa First necessär nästa gång vet jag ej, men de få jag har kvar får åka med. Helgens utflyktsmål? Världsmetropolen Eskilstuna har fått besök av Blixten McQueen, en Briovagn och en Braun Buffel Lufthansa First necessär:

02E06D3D-371F-4019-B2BD-C149CF8BDD20.jpeg

Toppen