Senaste nytt

Dagens bild

0E4F416C-0B66-4F8B-952D-3AEBE4BA5AE7.jpeg
Helt manuell incheckningen i Krakow på väg hem med sk1800. Verkar enbart drabbat SAS flyget.
0E4F416C-0B66-4F8B-952D-3AEBE4BA5AE7.jpeg

Nedanstående rader väckte min nyfikenhet när jag läste dem för en vecka sedan och några flaskor beställdes, jag fick dem levererade på det lokala Systembolaget idag. Som Sauvignon Blanc-älskare är jag naturligtvis nyfiken, är det någon här som testat Mulderbosch Sauvignon?
”Rikare och mer komplext än någonsin, kraftfullt och uttrycksfullt med bra syra, grattis alla vinkonsumenter!” Så presenterar vinmakaren Adam Mason nya årgången 2017 av Mulderbosch Sauvignon som nu lanserats på den svenska marknaden. Jubileumsvinet är för alla som älskar högklassig Sauvignon Blanc."
vin.jpg

Haha what? Är det förtäckt reklam? Nog för att man gör utsökta viner i Western Cape, men varför skulle de raderna stå ut ur det kommersiella bruset? De bästa vinerna från området finns vanligtvis inte i den svenska regimbutiken. Men bara för att du nu har dragit i gång det så ska jag gå och köpa mig en flaska. Dock ej hos bolaget ;)
Jag får återkoppla i ärendet @Ozz

Haha what? Är det förtäckt reklam? Nog för att man gör utsökta viner i Western Cape, men varför skulle de raderna stå ut ur det kommersiella bruset? De bästa vinerna från området finns vanligtvis inte i den svenska regimbutiken. Men bara för att du nu har dragit i gång det så ska jag gå och köpa mig en flaska. Dock ej hos bolaget ;)
Jag får återkoppla i ärendet @Ozz
Jag har väl aldrig påstått att raderna skulle stå ut ur det kommersiella bruset och det var i SvD jag läste om vinet först och efter en googling kom jag till en kommersiell sida där raderna citerats. Vad menar du med förtäckt reklam, menar du att jag skulle ha intresse i vinet eller vad menar du? Tycker att din ton i inlägget är lite trist då jag bara ställer en enkel fråga och publicerar en bild på vinet, alla (inklusive undertecknad) på forumet kanske inte är lika kompetenta som du är vad det gäller viner från Western Cape.

Jag har väl aldrig påstått att raderna skulle stå ut ur det kommersiella bruset och det var i SvD jag läste om vinet först och efter en googling kom jag till en kommersiell sida där raderna citerats. Vad menar du med förtäckt reklam, menar du att jag skulle ha intresse i vinet eller vad menar du? Tycker att din ton i inlägget är lite trist då jag bara ställer en enkel fråga och publicerar en bild på vinet, alla (inklusive undertecknad) på forumet kanske inte är lika kompetenta som du är vad det gäller viner från Western Cape.

Jag ber om ursäkt om du tolkade det så. Det var inte min mening att vara nedlåtande eller bidra med trist ton. Jag skrev att jag ska plocka upp en flaska, och kommer så att göra. Det är mycket möjligt att du/skribenten har rätt.

Toppen