Senaste nytt

Dagens bild

kaktusen

Medlem
Sommaren är här!!!! Eller, nja, känns verkligen som sommar och utsikten är världsklass men lite jobbigt att lägga i båten eller bada när det är 30 cm is på sjön.

sommar4.jpg
 

kaktusen

Medlem
Jag är benägen att hålla med, på något vis kan man ana historiens vingslag när man är nästan själv där, det försvinner snabbt när man blir belägrad av stora turistgrupper som anländer i busslast efter busslast.

Tio gånger, imponerande, blir man inte nöjd efter några gånger? :)
Jo, man vet vad som väntar efter några besök. Men jag tycker (subjektivt) att platsen känns mycket speciell eftersom det ligger så mycket historia bakom. Varje gång jag är där så känns det som om det är en annorlunda atmosfär. I början var man där med tjej, sedan med fru, sedan med barnen och sedan med familj och vänner. Jag ogillar att vara på platser med kö etc. men i detta fall kan man undvika massorna genom att vara på plats vid rätt tid. Om man är i närheten av Mexico City är det definitivt värt ett besök. Lite pyramider, historia och sedan lite god mat:)
 
Jag är benägen att hålla med, på något vis kan man ana historiens vingslag när man är nästan själv där, det försvinner snabbt när man blir belägrad av stora turistgrupper som anländer i busslast efter busslast.

Tio gånger, imponerande, blir man inte nöjd efter några gånger? :)
Å andra sidan tror man väl att det bodde runt 200 000 personer där när det begav sig. Så för att känna historiens vingslag så behöver man många busslaster med turister :).
 

chazzie

Medlem
Jo, man vet vad som väntar efter några besök. Men jag tycker (subjektivt) att platsen känns mycket speciell eftersom det ligger så mycket historia bakom. Varje gång jag är där så känns det som om det är en annorlunda atmosfär. I början var man där med tjej, sedan med fru, sedan med barnen och sedan med familj och vänner. Jag ogillar att vara på platser med kö etc. men i detta fall kan man undvika massorna genom att vara på plats vid rätt tid. Om man är i närheten av Mexico City är det definitivt värt ett besök. Lite pyramider, historia och sedan lite god mat:)

Jag håller med, är man i eller i närheten av Mexico City så ska man göra sitt yttersta att ta sig det, nu är jag lite färgad eftersom jag gillar historia och framförallt Nord- och Sydamerikansk historia, men platsen i sig är så häftig att jag tror alla kan uppskatta ett besök, om inte annat för utmaningen att klättra upp på pyramiderna vilket inte är helt enkelt på nästan 2500m höjd eller med trappor som lämnar lite att önska, men det är den del av charmen.

Å andra sidan tror man väl att det bodde runt 200 000 personer där när det begav sig. Så för att känna historiens vingslag så behöver man många busslaster med turister :).

Så kanske det är, men jag har en känsla av att dåtidens invånare betedde sig på ett annorlunda sätt än busslaster med turister från USA och Asien, men jag kan ha fel =}
 

Rebel

Medlem
Ser inte alls ut som det Shanghai där Tintin bekämpade Rastapopoulos i albumet Blå Lotus. Hade en gång i tiden en önskan att besöka det gamla Shanghai, men det ser ut att ha utvecklats väldigt mycket och väldigt fort den senaste tiden :(.

Jag letade oxå efter det Shanghai när jag var där, men hitta det inte.
Men i botten av tornet med det två kulorna som är med på bilden, i källaren, finns det ett museum-aktigt med hur det såg ut 1920-talet.
Vad tornet heter finns det kanske ngn här som vet
 

Jönsson

Medlem
Jag letade oxå efter det Shanghai när jag var där, men hitta det inte.
Men i botten av tornet med det två kulorna som är med på bilden, i källaren, finns det ett museum-aktigt med hur det såg ut 1920-talet.
Vad tornet heter finns det kanske ngn här som vet
Oriental Pearl Tower heter byggnaden.
 
Toppen