Senaste nytt

Dagens bild

TjudöBoy

Medlem
D får lov att bli en till dagens bild. Måste säga att jag inte minns när/om jag nånsin suttit i en F50:a!? Skulle möjligen vara ngn gång på 80-talet då man flög hem från England via Amsterdam med ngn "propellerkråka" som oftast gick mellan olje hamnstäderna i England å Amsterdam...
Fokker 50.jpg
 

FilipJ

Medlem
D får lov att bli en till dagens bild. Måste säga att jag inte minns när/om jag nånsin suttit i en F50:a!? Skulle möjligen vara ngn gång på 80-talet då man flög hem från England via Amsterdam med ngn "propellerkråka" som oftast gick mellan olje hamnstäderna i England å Amsterdam...
Visa bifogad bild 144497
Min svåger har många gånger sagt, utan att knappt veta ett skvatt om flygplan, att F50 är det flygplanet han avskyr mest. "Det är ju för fan gamla lysrör för belysning i kabinen!" ;) Det var tjänsteresor pre-pandemi som han behövde flyga med dessa då BRA wet-leasade från Amapola.
 

Johan Gott

Medlem
D får lov att bli en till dagens bild. Måste säga att jag inte minns när/om jag nånsin suttit i en F50:a!? Skulle möjligen vara ngn gång på 80-talet då man flög hem från England via Amsterdam med ngn "propellerkråka" som oftast gick mellan olje hamnstäderna i England å Amsterdam...
Visa bifogad bild 144497


Skyways körde dessa mellan Arlanda och Visby i slutet av 90-talet (och kanske senare också?) så det blev några vändor då för mig. Glömde man att packa ner sina bästa öronproppar fick man bittert ångra sitt misstag.
 
Toppen