Senaste nytt

Dagens bild

För exakt 10 år sedan i SvD, man undrar om tiden har stått stilla samma problem då som nu.

6B0558ED-2D9A-4F8B-8C22-D0EC2E3DDDBA.jpeg

För 25 år sedan annons i SvD, tror att vi är många som saknar några medlemmar som säkert skulle kunna berätta om dessa flygningar.
6088E9D8-B33E-488F-91C4-F83C4F52E2BA.jpeg

Prövade aldrig Delta men väl American Airlines (surprise surprise!) mellan Stockholm och Chicago. De flög med tre klasser i deras 767-300. Första klass 2 eller 3 rader har jag för mig (2+1+2), typ 5 rader business (2+2+2) och en fruktansvärt massa rader ekonomi (2+3+2). Generellt sett mycket bra beläggning i C och enligt uppgift från personalen var det många som reste för Ericssons räkning vidare till Dallas.

Rökning var tillåten ombord och sista raden i C var rökrad. Vet inte hur det var i F

Flög aldrig F under den tiden men kommer ihåg att jag såg Lennart Johansson (satt i tronsätet i mitten), Eva Dahlgren + assistent samt några andra personer jag i alla fall visste vilka det var där längts fram i planet. Huruvida de vägrade gå av eller inte vet jag dock ej ;)

Funderade på om detta skulle in i dagens bild eller utsikt från hotellet eftersom bilden kom från frukostmatsalen på London Marriott Marble Arch.

Från början till slut tog det mindre än 5 minuter för lastbilen och en man att lyfta bort den felparkerade bilen. Notera att bilen inte stod störande på något sätt, utan enda brottet var att den var parkerad i en zon där boendeparkering krävs.

1.jpg
2.jpg

Effektivt jobbat. Billarmet tjöt ganska bra när den lyftes.

9F1DF2E3-991F-4F2D-ABA9-D461E934EC06.jpeg

När pursern inser att man flyger Qatar för första gången och överraskar med chokladtårta utanför menyn med personligt meddelande skrivet i socker. Om man hade höga förväntningar inför flyget? Korrekt! Om bolaget totalt krossade förväntningarna? Jajemen! Deras business är bättre än många first, fenomenal upplevelse.

Toppen