Prövade aldrig Delta men väl American Airlines (surprise surprise!) mellan Stockholm och Chicago. De flög med tre klasser i deras 767-300. Första klass 2 eller 3 rader har jag för mig (2+1+2), typ 5 rader business (2+2+2) och en fruktansvärt massa rader ekonomi (2+3+2). Generellt sett mycket bra beläggning i C och enligt uppgift från personalen var det många som reste för Ericssons räkning vidare till Dallas.
Rökning var tillåten ombord och sista raden i C var rökrad. Vet inte hur det var i F
Flög aldrig F under den tiden men kommer ihåg att jag såg Lennart Johansson (satt i tronsätet i mitten), Eva Dahlgren + assistent samt några andra personer jag i alla fall visste vilka det var där längts fram i planet. Huruvida de vägrade gå av eller inte vet jag dock ej
Funderade på om detta skulle in i dagens bild eller utsikt från hotellet eftersom bilden kom från frukostmatsalen på London Marriott Marble Arch.
Från början till slut tog det mindre än 5 minuter för lastbilen och en man att lyfta bort den felparkerade bilen. Notera att bilen inte stod störande på något sätt, utan enda brottet var att den var parkerad i en zon där boendeparkering krävs.
Effektivt jobbat. Billarmet tjöt ganska bra när den lyftes.
När pursern inser att man flyger Qatar för första gången och överraskar med chokladtårta utanför menyn med personligt meddelande skrivet i socker. Om man hade höga förväntningar inför flyget? Korrekt! Om bolaget totalt krossade förväntningarna? Jajemen! Deras business är bättre än många first, fenomenal upplevelse.
SvD för 10 år sedan rapporterar tidningen om en EU261/2004 försening, skulle man skriva om alla reklamationer skulle de gå åt många sidor om man skulle skriva om alla fall som BC medlemmar råkar utför.
Jag forsätter med nostalgi och klipp från SvD och idag är det en SAS annons från 75 år sedan, notera flygtiderna till destinationerna 22 timmar till New York
Jag forsätter med nostalgi och klipp från SvD och idag är det en SAS annons från 75 år sedan, notera flygtiderna till destinationerna 22 timmar till New York
Lite mys på hemmaplan med ostbricka och en god Cotes-Du-Rhône så här mitt i veckan. En ny är en Laphroigh-cheddar. Systembolaget ligger förrädiskt till här. Precis där man går ut ligger ostbutiken.