Den här bilden skulle även lämpa sig i Champagnetråden, men eftersom situationen är mera symboliskt viktig, så lägger jag upp bilden i den här tråden istället.

(Som vanligt en tumnagelbild.)
Tillbaka ombord ett passagerarplan med fyra motorer och två däck, för första gången efter att någon kines förmodligen blandade sig med fladdermöss eller myrkottar (skulle faktiskt vela höra en matrecension om det här). Mitt senaste flyg med ett "The Flygplan" var i februari 2020 från JFK till LHR. Då visste jag inte att det skulle bli min sista 747-400 med BA i First och i nosen (1A), eller att jag kanske aldrig mera skulle flyga med en Airbus A380-800.
Här med utlyser jag att för min del är vi tillbaka till normalitet i Europa, eftersom jag är tillbaka ombord en dubbeldäckare för första gången på över ett par år.
Tusan också, det känns så bra att sitta i 2A och vara igen ombord världens största passagerarplan, som nästan tänkte försvinna (förutom EK). Dricker LPGS i väntan på avgång till ORD. Jag hade 1A, men den är trasig (så British

), så jag var tvungen att byta. Nåja, får ta om det här någon gång i 1A.
Skål, mina damer och herrar.
P.S. Med lågkonjunktur borde det bli igen billigare att boka premium.