Det blev lite övertidsarbete i kväll, som avslutades med provning av champagner från DEUTZ av mina arbetskamrater och till detta åts de Anklever, Löjrom, Skagenröra och Brieost. Själv provade jag Coca Cola (rödburk) Coca Cola Ligth, Coca Cola Zero och Pepsi Max, vinnare till skagenröran blev utan kokurans Cola Zero.
På väg från Luleå Airport till lantstället. Plötsligt börjar det lukta bränt i hela bussen och chauffören tvärstannar och säger åt alla att gå ur bussen vilket vi skyndsamt gör. Inget allvarligt, bara en punktering. Första gången något liknande händer mig. Hoppas man har bättre flyt i fjällen......
"On day eight God created the snowmobile and the Swedish mountains". I bibeln står det att Gud vilade den sjunde dagen för att han då skapat allt. Stämmer inte. Efter lite vilande och funderande insåg Gud att han missat att skapa snöskotern och de svenska fjällen och skapade det dag åtta. True story, som Barney Stinson skulle säga;-)
Vid Sulitelma, ett stenkast från norska gränsen. Ser inte högt ut men är 1 607 möh. Gåshud och en närmast religös upplevelse.