Senaste nytt

Dagens bild

Flying Finn

Medlem
Attan, måste man ha vid ombordstigningen så mycket krimskrams vid sätet som man måste stuva undan för att trivas vid sätet. :confused: Eller ens för att ha utrymme sitta ner.

#FirstWorldProblems ;)

resize1651647804078.jpg
(Som vanligt en tumnagelbild.)

(Jo, det är 1J i AA Flagship First, ombord AA51 LHR-DFW.)
 
Jag tog denna bilden 20:41 idag (söndag 8 maj, 2022) vid Svedala station. Farkosten ser ut att ha lyft från Sturup flygplats, vet någon vad det kan vara som kan göra en sådan brant take-off? Jag såg inget på Flightradar24.com

20220508_204137.jpg
 
Last edited:

Flying Finn

Medlem
En förbättrad version av ett gammalt ordspråk?

Aviostroll.jpg


Rikt som ett Aviostroll.

Borde kanske byta min pseudonym till Aviostrollet? :)

Sitter snart på nästan 1,1 milj. Borde hoppeligen kunna även börja förbruka de här, när pandemin globalt lättar. Har två gånger hamnat avboka mina Aviosflyg i F med CX. Dock inte är det mycket kvar av CX numera, men åtminstone har jag JL och QF ännu kvar. Eller kanske borde jag boka AY mellan HEL och ARN/GOT typ varje vecka i C? ;)
 

GOTBound

Medlem
En förbättrad version av ett gammalt ordspråk?

Visa bifogad bild 129055

Rikt som ett Aviostroll.

Borde kanske byta min pseudonym till Aviostrollet? :)

Sitter snart på nästan 1,1 milj. Borde hoppeligen kunna även börja förbruka de här, när pandemin globalt lättar. Har två gånger hamnat avboka mina Aviosflyg i F med CX. Dock inte är det mycket kvar av CX numera, men åtminstone har jag JL och QF ännu kvar. Eller kanske borde jag boka AY mellan HEL och ARN/GOT typ varje vecka i C? ;)
GOT faller bort för C flygande då det är 100% ATR-72 enligt tidtabellen framgent. ;)
 

Flying Finn

Medlem
GOT faller bort för C flygande då det är 100% ATR-72 enligt tidtabellen framgent.

Äsch. Och jag som för en gångs skull tänkte jämställa er västkustare med Sthlm, som alltid får mera uppmärkelse här. :D

Har senast själv flugit Embraer 190 till Landvetter, så på något sett förmodade jag "business as usual" (haha, nu blev det för en gångs skull svenglish även för mig), utan att tänka på någon pandemisk deprimering av servicen. Nå, jag reviderar då mitt exempel till: ARN/CPH/OSL.

Jo, inte vill en flyga till sådana 2. klassens destinationer som GOT och TOS med propellerplan. ;)
 
Toppen