Senaste nytt

Dagens bild

NH238 BRU-NRT
b292c52c9d3299005d972f5453ca1c9d.jpg

Denna dag för tre år sedan:
Då flera i detta forum gick igång på hjulångare kommer här den ärevördiga DS Schiller byggd 1906.

9B8B5700-1692-4E4C-A457-BF5A024F2BAB.jpeg

Även denna gång gick resan på Vierwaldstättersee i Schweiz men enkel väg från Flüelen till Luzern. Till Flüelen tog jag omvägen från Zürich via Gotthardpasset och Bellinzona med tåg. Först genom berget och den nya tunneln nästan sex mil lång och sedan tillbaka norrut över berget längs gamla banan som når 1.151 möh.

45BF6A3D-8526-4B0F-A007-6F22CDD3AA00.jpeg

Dagen avslutades i Kultur- och Kongresscentret i Luzern med Bruckners sjunde symfoni och dirigenten Bernard Haitink på hans sista konsert innan pension (90 år ung).

Den 5:e mars 2020 lämnade jag Barcelona för Stockholm. En kort vistelse för att träffa kund. Vid detta tillfälle var det ett bekräftat fall i Spanien. 11 dagar senare stängde Spanien landet. Jag har inte träffat kund IRL sedan dess.

Jag började morgonen på Hilton Zürich Airport kl. 05:15 med ett träningspass. Sen ett första kundmöte IRL på 18 månader. Vi valde att sitta ute på Seebad Utoquai med en kaffe. Balsam för skälen på alla sätt.

IMG_7380.jpg

Efter möte tog jag tillfället i akt och promenera långs Utoquai till Walchebrücke. Fantastisk sensommardag.

IMG_7386.jpg

IMG_7385.jpg

Sedan var det dags för att åka till Kloten för Swiss till LHR. Från LHR till Paddington med HEX, innan taxi till Euston och Avanti West Coast till Birmingham New Street för en middag på The Canal House.

IMG_7396.jpg

Nu är jag tillbaka på Avanti West Coast på väg till Euston. Frukost i Zürich, lunch i London och middag i Birmingham. Skall bli skönt att lägga sig snart.

Denna dag för nio år sedan:
Med Lufthansa från Arlanda till München med anledning av festspelen i Bayreuth. Detta varma snack serverades i Economy sommaren 2012 och var mycket gott.

Någon mer som minns denna bayerska specialitet?
...
Ingen LH för mig på den tiden, så den kan jag inte minnas. Minns däremot den här, som fanns i en shorthaul-utgåva. I den versionen var korven däremot 2-3 cm och potatissalladen omkring 0,5 dl. Efter att ha fått den "måltiden" 4 gånger samma dygn var det svårt att glömma...

IMG_20191231_192514.jpg

Den 5:e mars 2020 lämnade jag Barcelona för Stockholm. En kort vistelse för att träffa kund. Vid detta tillfälle var det ett bekräftat fall i Spanien. 11 dagar senare stängde Spanien landet. Jag har inte träffat kund IRL sedan dess.

Jag började morgonen på Hilton Zürich Airport kl. 05:15 med ett träningspass. Sen ett första kundmöte IRL på 18 månader. Vi valde att sitta ute på Seebad Utoquai med en kaffe. Balsam för skälen på alla sätt.

Visa bifogad bild 121105

Efter möte tog jag tillfället i akt och promenera långs Utoquai till Walchebrücke. Fantastisk sensommardag.

Visa bifogad bild 121106

Visa bifogad bild 121107

Sedan var det dags för att åka till Kloten för Swiss till LHR. Från LHR till Paddington med HEX, innan taxi till Euston och Avanti West Coast till Birmingham New Street för en middag på The Canal House.

Visa bifogad bild 121108

Nu är jag tillbaka på Avanti West Coast på väg till Euston. Frukost i Zürich, lunch i London och middag i Birmingham. Skall bli skönt att lägga sig snart.
Du borde ha flygit vidare till Manchester och tagit tåget till Birmingham därifrån istället för HEX och taxi, hade säkert varit både billigare och gått fortare samt gett fler TP!

Toppen