Det var JAS 39 Gripen.WTF. Den här hann jag absolut inte ta bild på, men nu gjorden en SK60 samma sak, fast på 1250 fots höjd.
Visa bifogad bild 115442
Vad häftigt!!! Hade hoppats att få se "Julkulan" igår när de skulle flyga över Stockholm och sedan Arlanda. Tyvärr ändrade de rutt och svängde av precis innan de kom in över Stockholm. De flög istället över Drottningholm, Strängnäs och sedan tillbaka till Såtenäs. Är det någon som vet varför de ändrade flygrutt?Det var JAS 39 Gripen.
Tog en filmsnutt på det från Mölleplatsen i Malmö men är förstor att ladda upp här.
Edit: Tog dock bilder på Hercules när de flög över idag också på Mölleplatsen.
Visa bifogad bild 115443
Jag tyckte absolut det lät som jas men FR24 påstod SK60 så då ändrade jag. Såg aldrig själva överflygningen, satt på Clarion temperance. Hercules svepte dock rakt över Clarion, man undrade om den var på väg i backen...Det var JAS 39 Gripen.
Jag följde den också på FR24 som "SK60" när den lyfte från F17 men förstod efter en stund att det var J39 annars skulle det vara ett följeflyg för att t ex ta bilder.Jag tyckte absolut det lät som jas men FR24 påstod SK60 så då ändrade jag. Såg aldrig själva överflygningen, satt på Clarion temperance
Tack @Homer... Verkligen.Utanför USA? ingen aning.
Annars Amazon.com finns även "Canadian Maple Leaf", franska liljan "Fleur de lis"
"Dart Vader", "Mickey Mouse" och en massa annat som borde intressera de som samlar på våffeljärn.
Amazon.com: The Texas Waffle Maker: Kitchen & Dining
Amazon har även pepparkaksform under namnet "Texas Shaped Egg Fry and Pancake Ring with Handle"
Våffeljärnen är ganska vanliga på hotell/frukostbuffér i Texas![]()
Såg som sagt och filmade överflygningen dock verkade som att en filmare också fångat en SK60 som följde dem.Jag tyckte absolut det lät som jas men FR24 påstod SK60 så då ändrade jag. Såg aldrig själva överflygningen, satt på Clarion temperance. Hercules svepte dock rakt över Clarion, man undrade om den var på väg i backen...