Customer relation och trasiga väskor

Min Titan jag fick av Lufthansa för ca 5år sedan sprack förra veckan på Kalmar-Arlanda-Göteborg. Fick 2000kr i deras system för ersättning. Fick lägga till 400kr för en jämförbar Samsonite. Tack SAS.
 
Kom hem efter ett antal hopp

EZE-BOG-MAD-LIS-CPH

Upptäcker att väskan är krossad på insidan, det såg jag inte på flygplatsen,

Vem vänder man sig till?

TAP eller Avianca?





Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
jumbooze skrev:Kom hem efter ett antal hoppEZE-BOG-MAD-LIS-CPHUpptäcker att väskan är krossad på insidan, det såg jag inte på flygplatsen,Vem vänder man sig till?TAP eller Avianca?Skickat från min iPhone med TapatalkKlicka för att utvidga...
Last carrier äger ansvaret om allt är på samma biljett, så flygbolaget LIS-CPH
 
TAP svarar att man behöver invoice/receipt på väskan, lyckades gräva fram ett Mail med orderbekräftelse från 2009 men det godtogs inte.

Är det verkligen rimligt?

Eller försöker de bara komma undan?





Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
jumbooze skrev:TAP svarar att man behöver invoice/receipt på väskan, lyckades gräva fram ett Mail med orderbekräftelse från 2009 men det godtogs inte.Är det verkligen rimligt?Eller försöker de bara komma undan?Skickat från min iPhone med TapatalkKlicka för att utvidga...
Jag har aldrig behövt ha kvitto men tyvärr om väskan är ifrån 2009 lär du inte få speciellt mkt. Den sista jag fick var 100€ ifrån Finnair. Väskan var ifrån 2017 en Samsonite och behövde inte visa upp något kvitto.
 
Back
Top