I
iRobert
Guest
Fick rubbet återbetalt idag, $163 US. Jättenöjd på alla sätt och vis med SAS bemötande och givmildhet. Foto på kvittot var det enda de ville ha.Stefan62 skrev:Meddela sedan hur det gick!Klicka för att utvidga...
Fick rubbet återbetalt idag, $163 US. Jättenöjd på alla sätt och vis med SAS bemötande och givmildhet. Foto på kvittot var det enda de ville ha.Stefan62 skrev:Meddela sedan hur det gick!Klicka för att utvidga...
Rent formellt måste du ha en PIR från ankomstflygplatsen, men det skadar ju inte att skicka in en fråga om ersättning.Caru skrev:När jag kom till hotellet igår såg jag att min Titan x2 hade fått en stor spricka i sidan. Jag hann därför inte ta upp det med någon på flygplatsen, bagage service var iofs stängt ändå... Men tror ni jag kan få ersättning av SAS eller UA om jag drar iväg ett mejl? Flög business om det skulle hjälpa.Klicka för att utvidga...
Caru skrev:Skönt att sas kan ha lite överseende med såntRingde UA tidigare som utförde sista leget på resan. Skulle anmäla skadan när jag checkade in för hemresan, fick göra en "initial report" över telefon så de skulle vara förberedda.Sista sträckan flögs med en ERJ 145, fick således inte plats med mitt carry on inuti planet. Hade ganska mycket elektronik i väskan och var väl lite halv nojig när jag lämnade över det. När jag sitter på planet så ser jag hur de slänger ner carry on:s från bryggan till bandet. Tar upp mobilen och filmer hela hanteringen...När jag sedan ska använda datorn mådde den inte särskilt bra, intaget för fläkten hade helt gett upp cd-läsaren funkar inte. Jag har en ASUS G750JX för 15k och som är några månader gammal, aldrig strulat tidigare. I och med att jag har filmat allt, vad är mina chanser för att få kompensation...Tror inte UA hade uppskattat om filmen kom ut till allmänheten.Klicka för att utvidga...
Molle skrev:British Airways har crashat min Rimowa. Det är en jobbig spricka vid ett av hjulen. Så de har lovat mig en ny men i fel färg om jag inte kan tänka mig att vänta till Mars på rätt färg. Tänkte höra av mig till Rimowa och se om jag kan få något på deras garanti. Förstör det mina chanser med British Airways? Eller har jag rätt till två väskor? Alltså en från Rimowa och en från British Airways. Eller tre med reseförsäkringen?Någon som har erfarenhet av detta? Vad bör jag göra?Postade detta i fel tråd tidigare, sorry.Klicka för att utvidga...
Anmäler du skadan på flygplatsen vid ankomst så står oftast flygbolaget för detta på något sätt. Det går även att anmäla hemma med det är enklast på flygplatsen.Avgeek skrev:Min väskas TSA-lås är helt paj efter en resa. Är detta något som flygbolaget står för er eller är det typ Amex eller täcker ingen alls? Har Amex elite.Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Jag har huvudsakligen positiva erfarenheter av SAS och trasiga väskor, icke längre så därde outsourcat hanteringen till exempelvis Menzies.Flög till LLA häromdagen och ett hjul försvann, aggressiv ung dam hävdade att väskanminsann gick att använda i alla fall och någon ersättning, inte ens för nytt hjul, var det tal om.Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Jag har huvudsakligen positiva erfarenheter av SAS och trasiga väskor, icke längre så därde outsourcat hanteringen till exempelvis Menzies.Flög till LLA häromdagen och ett hjul försvann, aggressiv ung dam hävdade att väskanminsann gick att använda i alla fall och någon ersättning, inte ens för nytt hjul, var det tal om.Klicka för att utvidga...
Jag flög Malaysian Airlines några gånger i vintras med trasigt handtag (bärhandtaget, inte teleskophandtaget) och alla gånger jag ville checka in väskan så fick jag skriva under en lapp att handtaget var trasigt.Thornado skrev:Det är ju inte så att de noterar eventuella defekter på väskan vid incheckning så att de vet exakt när en skada uppstått.Klicka för att utvidga...
MartinH skrev:Jag flög Malaysian Airlines några gånger i vintras med trasigt handtag (bärhandtaget, inte teleskophandtaget) och alla gånger jag ville checka in väskan så fick jag skriva under en lapp att handtaget var trasigt.Skall för övrigt få en ny väska avBluesmart | HomeKlicka för att utvidga...