Senaste nytt

Customer relation och trasiga väskor

Förstår inte varför SAS ska vara så jobbiga att handskas med. Personalen på baggage claim i Landvetter sade nej direkt och att väskan varit så. 5 veckor senare får jag äntligen svar via hemsidan där jag bara så gå till valfri väskbutik och få de att fixa mitt handtag och sedan skicka in kvitto och kontouppgifter.
Så onödigt för både mig och SAS att det alltid ska ödslas tid för att argumentera.

Icelandair - ena hjulets yttre "skal" var nästan borta. Gick till SAS kundtjänst vid bagagebanden på CPH och de tittade på väskan och Icelandais regler. Fick ny väska direkt, ungefär motsvarande värde men nu med fyra hjul.

Kom till Arn från Cdg med SAS och vid ankomsten var samsonite väskan platt som en tallrik. Fick ny likvärdig väska direkt och inom 7 arbetsdagar allt nytt då hela väskans innehåll var trasigt. SAS personalen var kanon och otroligt hjälpsamma.

Flög MLA-AMS-ARN med KLM, vid ankomsten var allt bagage borta. En vecka senare dök bagaget upp och när jag efter mycket tjat fick hem bagaget var den ena resväskan trasig. Fick bråka med KLM i drygt 3 månader. Aldrig mer ett skitbolag som KLM.

Qatar Airways: Trasigt handtag och sprucken infästning till teleskop dragdelen. Anmälde detta på Arlanda vad ankomst och fick efter lite enkla adress och kontaktuppgifter en helt NY väska direkt på plats.
Dock flög jag C klass och är Guld medlem hos dem vilket förmodligen hjälpte.

Någon som har erfarenhet från hur Air Berlin hanterar ersättningsfrågan vad gäller
sönderslagen väska (förutom då att de verkar ha ett antal månaders back-log) ?

Vad är rimligt pris för en resväska, 25-28" storlek? Min väska var minst sagt krosskadad vid ankomst till SFO häromdagen och har av SAS arrival service fått ett DPR (casenummer) och på chatten fått besked av SAS att "købe en for rimmelige penge som størrelses mæssigt stemmer over ens med din gamle", spara kvittot och skicka in till dom, så ersätter de fullt ut. Min gamla var en gammal 'noname'-trotjänare som jag inte har en aning om vad jag betalade för. Kikat runt lite på Macy's bl.a. men jag har svårt att bilda mig en uppfattning. Resväska är ju ingenting man köper alltför ofta..

Toppen