Senaste nytt

Customer relation och trasiga väskor

jumbooze

Medlem
Kom hem efter ett antal hopp
EZE-BOG-MAD-LIS-CPH
Upptäcker att väskan är krossad på insidan, det såg jag inte på flygplatsen,
Vem vänder man sig till?
TAP eller Avianca?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Link

Medlem
Kom hem efter ett antal hopp
EZE-BOG-MAD-LIS-CPH
Upptäcker att väskan är krossad på insidan, det såg jag inte på flygplatsen,
Vem vänder man sig till?
TAP eller Avianca?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Last carrier äger ansvaret om allt är på samma biljett, så flygbolaget LIS-CPH
 

jumbooze

Medlem
TAP svarar att man behöver invoice/receipt på väskan, lyckades gräva fram ett Mail med orderbekräftelse från 2009 men det godtogs inte.
Är det verkligen rimligt?
Eller försöker de bara komma undan?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

lillemannen

Medlem
TAP svarar att man behöver invoice/receipt på väskan, lyckades gräva fram ett Mail med orderbekräftelse från 2009 men det godtogs inte.
Är det verkligen rimligt?
Eller försöker de bara komma undan?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har aldrig behövt ha kvitto men tyvärr om väskan är ifrån 2009 lär du inte få speciellt mkt. Den sista jag fick var 100€ ifrån Finnair. Väskan var ifrån 2017 en Samsonite och behövde inte visa upp något kvitto.
 
Toppen