Senaste nytt

Curve och/eller Revolut

Ok, nu har jag tydligen kommit in i en okänd men spännande värld, när det gäller att maxa intagning samt uttag av Eurobonus poäng eller tex Amex Rewards. Har idag Eurobonus Amex, Amex Platinum Metal och är Eurobonus Guld (blivande Diamond). Måste läsa in mig på Curve & Revolut, men menar ni att dessa kort kombinerade med kredit korten ger ännu fler poäng per samma köp ? Och det är alltså bättre att köra ett Eurobonus MC Premium plus AMEX Platinum, eller det kanske måste vara ett Amex EC Elite för max Baspoäng från start ? Så, enligt me !

Edit: På vardagar kan det vara värt att göra växlingen en viss tid under veckan, om man tror att kursen är bättre en måndag förmiddag än en tisdag eftermiddag eller liknande...
Tack, så bortsett från det om man spekulerar kring kursen så har det annars ingen betydelse om jag växlar innan eller låter SEK vara i appen och att växlingen då sker automatiskt vid köp/utag ATM/utlandsbanköverföring?

Tack, så bortsett från det om man spekulerar kring kursen så har det annars ingen betydelse om jag växlar innan eller låter SEK vara i appen och att växlingen då sker automatiskt vid köp/utag ATM/utlandsbanköverföring?
Nej, då kvittar det. Och det är i sådana lägen jag helt enkelt valt att betala med Curve istället för Revolut... Men vet jag med mig att jag betalar både under helger och vardagar så brukar jag köra bara förväxlat med Revolut.

Räcker det inte med att skapa ett virtuellt kort, lägga till i Apple Pay och sedan shoppa loss?
Enligt villkoren för att få 200kr så tolkar jag att du måste beställa ett fysiskt kort och göra köpet med det för att få dina 200kr (när du går via inbjudan).

• Gilla
Reactions: ekf
Toppen