Senaste nytt

Curve betalkort

Är jag naiv om jag tänker att jag kan lämna dom underliggande korten hemma och alltid räkna med att Curve kortet funkar ? (Frågar då jag såg någon kommentar nu om att Curve kortet krånglat)

Jag rekommenderar verkligen inte att endast ha med Curve som enda MC/Visa-kort i plånboken. Det funkar oftast, men titt som tätt så är det någon handlare som inte tar utomnordiska kort, eller så strular Curve på något vis.

Jag hade vågat göra det för vardagsbestyren om platsen i plånboken krävde det. Skaffa ett gratis Revolut-kort och koppla detta till Apple Pay (man kan ha flera, och du kan fortsätta ha Curve som förvalt) så klarar du dig även om Curve skulle ligga nere.

Jag har en väska med bl.a. dator som jag för det mesta har i närheten. Om du har något liknade kan du ju bara lägga ett extrakort i den så har du tillgång till en nödlösning om problemet ändå skulle uppstå.

(Har du tillgång till swish på mobilen har du ännu en nödlösning att använda dig av! Antingen direkt till butik eller annan kund som kan betala för dig. Detta bör man väl inte planera att leva på men ytterligare en trygghet)
 

bstark

Medlem
Kör till 99% med Revolut som underliggande, Revolutkortet har jag aldrig med mig. Curve har funkat super under hela pandemin. Det är bara nu på senare tid jag tycker den har frågat efter PIN lite fler gånger, tidigare minns jag knappt när jag använde PIN med kortet. Man undrar om den gränsen har sänkts nyligen.
Första gången det hände visste jag inte att det nekades pga att den ville ha PIN så då fick jag fick dra fram SAS, men nu när man vet varför det strular så är det inte så stort problem.
 
Tack för alla svar :) Nu vart jag mer osäker men bra att höra era erfarenheter
Lösningen kanske får bli Amex och Curve i Apple Pay och betala med det hela tiden , sen ha med sig ett Mastercard (SAS/NCC) och Amex som backup
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: ekf

intuition

Medlem
Kan man lägga till ett Eurocard företagskort i Curve?
Svarar mig själv här - det går bra. Hade problem först att verifieringen inte lyckades lägga sin reservation (som innehåller verifieringskoden). Testade några dagar senare och då gick det bra.
Jag vet inte hur mycket uppgiften om fakturaadress spelar in. Företagskort ofta har en annan faktura-adress än den man har inlagd i curve.
 

Berglund

Medlem
Menar du att det är ett nytt problem? För jag har mitt Curve-kort i Paypal och handlade med det via PP häromdagen.
Det kan absolut ha att göra med vilken BIN (nummerserie) som ens kort är utgivet i. Jag har också mitt i Paypal, fungerar utmärkt. Men det behöver inte nödvändigtvis fungera med nyutgivna kort.
 

CardKing

Medlem
Jag har ”svenskt” BIN, 5574. Du kör väl med ett gammalt UK-BIN ojmr? Vad har @CardKing ?


Jag använder hemskt sällan PayPal.
Men nu har dom tjatat via epost mm att flera kort ska uppdateras.

Så jag loggade in.
Raderade en del gamla.
Samt anslöt nya kort helt OK.

Fram till Curve-kortet.
Då gick det inte, inte ens något tydlig förklarande felmeddelande
utan typ "försök med annat kort"


Har samma SE BIN.
 
Toppen