Senaste nytt

Curve betalkort

ekf

Medlem
Mitt Curve black legacy går tyvärr ut 12/21. Innebär det att det är slut på det roliga? Rimligtvis finns det fler i samma sits här på forumet. Kanske t.o.m. någon vars legacy går ut månaden innan?
  • Överlever legacy-biten eller trillar jag ned till blue?
  • Går det att köra GBiT mellan gamla och nya kortet eller bör jag flytta allt innan jag byter kort?
  • Mitt nuvarande kort är utfärdat i UK, med högre GBP-limits än jag någonsin varit nära. 9000 GBP/dag osv. Nyare kort utfärdas väl i Sverige och tidigare med löjligt låga limits? 5000 SEK/dag eller liknande. Gäller detta fortfarande eller har de fått ordning på det?
Du har ju betalat 50 GBP för ”livslångt” black-medlemskap. Kortets utgångdatum har inget med saken att göra.
Jag bytte till ett svenskutgivet kort för ett bra tag sedan, blev inte av med legacy black för det…

Vad gäller gbit-frågan så skulle jag personligen inte räkna med att de lyckats få till det tekniskt, baserat på tidigare erfarenheter… även om det nog egentligen kan vara tänkt att fungera…
 

CardKing

Medlem
Lite lustigt att de ger cashback för Uber, senast jag försökte betala Uber med mitt Curve-kort så gick transaktionen inte igenom fastän att jag provade 4 gånger...


Har också problem med mitt Curve-kort.
Oftast nekas kortet.
Frågar om pin-kod (som aldrig fungerar)
Förvärrats sista 1-2veckorna.

Synd.
Hade med det senast nu i helgen utomlands men det blev att dra fram de
riktiga, underliggande korten.
 
Du har ju betalat 50 GBP för ”livslångt” black-medlemskap. Kortets utgångdatum har inget med saken att göra.
Jag bytte till ett svenskutgivet kort för ett bra tag sedan, blev inte av med legacy black för det…

Vad gäller gbit-frågan så skulle jag personligen inte räkna med att de lyckats få till det tekniskt, baserat på tidigare erfarenheter… även om det nog egentligen kan vara tänkt att fungera…

Jag var tvungen att byta ut mitt Legacy Black kort pga att jag tappade det. Jag fick ett nytt UK kort med Legacy förmåner, men det fysiska kortet vatr ett blue :)

Edit: kan även tillägga att jag inte har någora problem med kortet, förutom att vissa köpställen inte accepterar kort utställda utanför Norden. Men det är ju inte Curve´s fel.
 

ekf

Medlem
Jag var tvungen att byta ut mitt Legacy Black kort pga att jag tappade det. Jag fick ett nytt UK kort med Legacy förmåner, men det fysiska kortet vatr ett blue :)

Edit: kan även tillägga att jag inte har någora problem med kortet, förutom att vissa köpställen inte accepterar kort utställda utanför Norden. Men det är ju inte Curve´s fel.
Som sagt.. litar inte på deras förmåga att få till ”tekniken”…;)
 

M.K

Medlem
Någon annan som fått usla valutakurser senaste tiden? Nästan samma kurser för mig på vardagar som med mitt Amex. Alltså ganska meningslöst hålla på, bättre växla till t ex Revolut innan och köra med lokal valuta eller helt enkelt bara Amex.

Jag har gjort återköp på hotellräkningar direkt efter reservation vid incheck. Resultatet blev runt +0,6% mer med Amex på vardagar vid flera tillfällen nu i oktober.

Tidigare var kurserna oftast kanon, tillfälligt fel eller slut på denna trevliga perk nu?
 
Last edited:
Känns som man är sen på Curve/Revolut bollen, men bättre sent än aldrig.
Jag vill köpa mig en iPhone MagSafe Wallet men den håller som mest 3 kort. Just nu har jag SAS och Nordic Choice Mastercard, Amex och körkort. Även om nya SAS och NCC korten är dom här utan stansade nummer så gissar jag att det blir trångt.
Därför tänkte jag om jag skulle skaffa mig ett Curve.
Fördelarna jag ser är att jag bara behöver ha med mig Amex, Curve och körkort. Äntligen få Apple Pay med Mastercard. Och såklart GBIT även om det nu bara är 30 dagar.
Är jag naiv om jag tänker att jag kan lämna dom underliggande korten hemma och alltid räkna med att Curve kortet funkar ? (Frågar då jag såg någon kommentar nu om att Curve kortet krånglat)
 

ekf

Medlem
Känns som man är sen på Curve/Revolut bollen, men bättre sent än aldrig.
Jag vill köpa mig en iPhone MagSafe Wallet men den håller som mest 3 kort. Just nu har jag SAS och Nordic Choice Mastercard, Amex och körkort. Även om nya SAS och NCC korten är dom här utan stansade nummer så gissar jag att det blir trångt.
Därför tänkte jag om jag skulle skaffa mig ett Curve.
Fördelarna jag ser är att jag bara behöver ha med mig Amex, Curve och körkort. Äntligen få Apple Pay med Mastercard. Och såklart GBIT även om det nu bara är 30 dagar.
Är jag naiv om jag tänker att jag kan lämna dom underliggande korten hemma och alltid räkna med att Curve kortet funkar ? (Frågar då jag såg någon kommentar nu om att Curve kortet krånglat)
Jag rekommenderar verkligen inte att endast ha med Curve som enda MC/Visa-kort i plånboken. Det funkar oftast, men titt som tätt så är det någon handlare som inte tar utomnordiska kort, eller så strular Curve på något vis.
 
Känns som man är sen på Curve/Revolut bollen, men bättre sent än aldrig.
Jag vill köpa mig en iPhone MagSafe Wallet men den håller som mest 3 kort. Just nu har jag SAS och Nordic Choice Mastercard, Amex och körkort. Även om nya SAS och NCC korten är dom här utan stansade nummer så gissar jag att det blir trångt.
Därför tänkte jag om jag skulle skaffa mig ett Curve.
Fördelarna jag ser är att jag bara behöver ha med mig Amex, Curve och körkort. Äntligen få Apple Pay med Mastercard. Och såklart GBIT även om det nu bara är 30 dagar.
Är jag naiv om jag tänker att jag kan lämna dom underliggande korten hemma och alltid räkna med att Curve kortet funkar ? (Frågar då jag såg någon kommentar nu om att Curve kortet krånglat)
Jag har använt bara Curve, Amex & körkort i några år utan problem. Men jag gav upp Apple magsafe (och en annan magsafe lösning), den ramlade av rätt ofta när jag stoppade telefonen i bakfickan. Om man alltid har den i innerfickan i kavajen är det en annan sak.
Och numera så funkar det numera nästan alltid att betala med telefonen där jag är (UK, FR, IT & SE) så några kort behövs inte tas upp (Amex, SAS MC & Curve).

Och till sist har jag aldrig haft några problem med Curve i affärer, varken i Sverige eller utomlands.
 

intuition

Medlem
Bara dubbelkollar att jag förstått Curve fronted riktigt.
Det är en funktion som tillåter att man använder curve-kortet i kreditkortsterminal och i onlinebetalningar hos försäljare som normalt är spärrade för kreditkort? Dvs det är inte en möjlighet att à la betalo/billhop/revolut att betala en räkning?
 
Toppen