Senaste nytt

Curve betalkort

Jag har försökt kontakta kundtjänst sedan midsommar och fick ett snabbt svar på fredagen som var ofullständigt från deras sida och löste inte problemet så jag svarade och gav en ännu mer detaljerad beskrivning. Det hjälpte inte, så sedan är det total tystnad trots påminnelse från mig.

Flera som har problem med att komma i kontakt med kundtjänst?
Jag mejlar och skriver Urgent i ämnesraden. Brukar få svar inom 24h.
 

bvs

Medlem
Uppdaterade terms. Curve send tas bort helt och GBIT kommer vara 30 dagar max.

What’s changing?

Curve Send
We are retiring Curve Send from the app as of 6 September. You will still be able to send money to your friends until 6 September, when the functionality will be removed.

Any money you’ve sent before 6 September can still be redeemed by your friends, even if they haven’t claimed it yet.

If you’ve sent to a friend that hasn’t signed up to Curve yet, they can still redeem the money, as long as they sign up within seven days after you sent it. If they don’t, we’ll credit the money back to your Curve Cash balance.

Go Back in Time™
At the start of the pandemic we increased the length of the period in which you could Go Back in Time. As of 6 September we are changing the time period to 30 days. The maximum amount you can switch will still remain at £5,000.
 

Mirakaz

Medlem
Gjode ett återköp förra veckan. Hade betalat med Curve och sas mastercard som underliggande. Nu har mitt mastercard gått ut och kortet är borta i appen.
Hur funkar det med retur? har fått mail om att peng är på väg men inte sett röken av dem än..
 

donski

Medlem
Jag har försökt kontakta kundtjänst sedan midsommar och fick ett snabbt svar på fredagen som var ofullständigt från deras sida och löste inte problemet så jag svarade och gav en ännu mer detaljerad beskrivning. Det hjälpte inte, så sedan är det total tystnad trots påminnelse från mig.

Flera som har problem med att komma i kontakt med kundtjänst?

Ja, deras kundservice är bedrövligt. Jag har samma erfarenhet - med tur får man ett svar ganska snabbt inom 24 timmar men mycket mer sannolikt är att man få vänta flera veckor trots påminnelser eller URGENT som ämne.

Jag råkade också ut för den här osynliga 6000SEK gränsen som krävde en extra identitetsverifiering för att få bort. Mitt råd till alla som skaffar Curve - om ni inte ser er personliga limits i appen och få bara tabellen här - kontakta kundtjänst direkt. Annars blir det stopp sedan.
 

intuition

Medlem
Suck.
Efter att ha fått ett nytt kort utställt (pga att magnetremsan slitits ut/avmagnetiserats) verkar min limit nollställts till någon sorts nybörjarnivå. Min personliga limit visas fortfarande inte.
För första gången under de år jag haft curve fick jag nu köp nekat med hänvisning till min limit. Jag vet ju inte vilken gräns jag överträtt, men köpet på drygt 100kr som nekades skulle ha betytt att min 30 dagar spend nådde 4 700 kr... Dygns-spend 0kr och årsspend cirka 10 000 kr. Det här är ju rent ut sagt löjligt.
 
  • Gilla
Reactions: hco

intuition

Medlem
OK, det tog curve support 5 dygn att svara och beskedet är att min nya limit är 6000 SEK per ÅR, att jämföra med standard 24 000kr/dag som jag hade tidigare. Att det är årslimiten de sänkt gör det ju svårt att lösa upp knuten

Deras svar är ett standardsvar som är skrivet för nytecknade kort, bl.a. med formulering om "sign-up":
...take a clear photo of your ID (scans/photocopies cannot be accepted), and a live selfie (photo self-portrait), so that we know it’s you signing up to Curve.


Eftersom jag sedan tidigare verifierat mig och haft en högre limit tolkar jag det som att deras proecsser inte kan skilja på nya kunder och nyutställda kort och att deras support antingen är robotiserad eller okunnig.

Natruligtvis har de en lösning:
We'd love to increase your spending limits, but first, we need some extra verification on your account.
You have 3 days to complete the process.
Så då kan inte själva hålla sin utlovade svarstid men ställer krav på hur snabbt man ska skicka in samma dokument som de redan har. Gäsp...
 
  • Gilla
Reactions: hco

Samosaguas

Medlem
Haha Curve flörtar med Amex…
5194745D-E938-4F54-A4E2-9507A01B4674.jpeg
 
Toppen