Senaste nytt

Curve betalkort

intuition

Medlem
Du är på rätt ställe, men tyvärr ser man inte alltid sin limit där.
Varför vet jag inte, men har du bilden istället för äkta limit så kan bara kundtjänst svara på vad din limit är.
 

intuition

Medlem
Märkligheter med GBIT...

Jag flyttade en transaktion från mitt Coop-kort till Nordic choice. På coop-kortet har det skapats en extra debitering. Typ så här

Från början:
2021-06-01 Ursprunglig transaktion Debit 200kr

Och efter GBIT har följande två nya transaktioner registrerats
2021-07-01 GBIT Kredit 200kr
2021-07-01 Ursprunglig transaktion Debit 200kr

Den extra debiteringen står som reserverad medan krediteringen gått igenom.

Jag känner inte igen att GBIT sett ut så, och ser det inte heller på något annat kort. Har Curve haft hicka när min GBIT gjorts, eller är det just coop mastercard som på något sätt visar upp något som normalt sker bakom kulisserna?
 
  • Gilla
Reactions: hco

ramo

Medlem
Hej, bara hos mig Curve inte fungerar på online butiker med klarna, när jag väljer betala med kort. Fungerade tidigare men inte längre. Är det någon inställning som ska göras eller?
 

Alexander N

Ny medlem
Hej, är det någon mer som haft problem med att använda Curve-kortet på bensinstationer? Jag får ”medges ej” eller att ”betalningsmetoden nekades” trots att jag dubbelkollat så att allt stämmer.
Någon som haft liknande problem?
 

Berglund

Medlem
Jag får ”medges ej” eller att ”betalningsmetoden nekades” trots att jag dubbelkollat så att allt stämmer.
Det har att höra med att du antingen inte har 1500 kr tillgängliga på underliggande kort för den förauktorisering som sker. Ett annat möjligt scenario är att bensinmackens kortsystem inte läser eller förstår kortet korrekt. Jag använder inte curvekortet på bensinmackar, dels för att jag kör elbil men främst gör att det är en så speciell process som sker just vid bensinpumpen. Det är inte ett vanligt köp.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Alexander N

Ny medlem
Det har att höra med att du antingen inte har 1500 kr tillgängliga på underliggande kort för den förauktorisering som sker. Ett annat möjligt scenario är att bensinmackens kortsystem inte läser eller förstår kortet korrekt. Jag använder inte curvekortet på bensinmackar, dels för att jag kör elbil men främst gör att det är en så speciell process som sker just vid bensinpumpen. Det är inte ett vanligt köp.

Det måste vara så som du säger att kortsystemet inte kan förstå kortet ordentligt för jag dubbelkollade så det fanns minst 1500 på kortet innan jag försökte utföra transaktionen.

Det känns lite omständigt att inte kunna använda kortet där då jag helst bara bär med mig 3 kort på baksidan av telefonen.
 

Olle K

Medlem
Hej, är det någon mer som haft problem med att använda Curve-kortet på bensinstationer? Jag får ”medges ej” eller att ”betalningsmetoden nekades” trots att jag dubbelkollat så att allt stämmer.
Någon som haft liknande problem?
Jag har aldrig använt Curve på bensionstationer, men fick tanka två gånger inom kort tid. Ena var på Cirkle K och den andra en lokal mack som inte tar Amex. Båda köpen gick igenom, jag fick min diesel, köpet drogs från underliggande kort men i Curve appen står det senare som "declined" och kan då inte använda GBIT. Skumt! Båda köpen var på småbelopp på 155 och 200 kr.
 

Apisto

Medlem
Hej, är det någon mer som haft problem med att använda Curve-kortet på bensinstationer? Jag får ”medges ej” eller att ”betalningsmetoden nekades” trots att jag dubbelkollat så att allt stämmer.
Någon som haft liknande problem?
Jag har haft problem med lokala Preem-macken när jag tankade inför trippelkampanjen. Curve funkade inte vid pumpen men inne i butiken gick det bra.

Har bara en observation dock, annars kör jag alltid amexkortet.
 

Maja

Medlem
Jag har försökt kontakta kundtjänst sedan midsommar och fick ett snabbt svar på fredagen som var ofullständigt från deras sida och löste inte problemet så jag svarade och gav en ännu mer detaljerad beskrivning. Det hjälpte inte, så sedan är det total tystnad trots påminnelse från mig.

Flera som har problem med att komma i kontakt med kundtjänst?
 
Toppen