Senaste nytt

Curve betalkort

Jean-Pierre

Medlem
Låter konstigt, vilket kort har du?
Basnivån, dvs Blue.

Men nu, efter en månad, har mitt konto "verifierats" så nu fungerar i alla fall kortet igen. Och riktiga siffror finns nu för Card Limits, inte bara en generisk bild.

... Yearly Spend Limit ("365 days window") är höjt från ca 5600 kr (!) till 16.800.000 kr (!!)...

Vet inte om jag känner så stort förtroende för deras system efter alla turer...
 
Basnivån, dvs Blue.

Men nu, efter en månad, har mitt konto "verifierats" så nu fungerar i alla fall kortet igen. Och riktiga siffror finns nu för Card Limits, inte bara en generisk bild.

... Yearly Spend Limit ("365 days window") är höjt från ca 5600 kr (!) till 16.800.000 kr (!!)...

Vet inte om jag känner så stort förtroende för deras system efter alla turer...
Jag har aldrig haft några problem med Curve, jag har Black som nuförtiden kostar lite varje månad (jag gick med när det var ett engångserbjudande).
Men om du inte har någon användning för det eller inte har något förtroende för dem skall du naturligtvis klippa kortet. Jag klippte just Santander för att jag inte hade någon användning för det.
 

intuition

Medlem
...
Och riktiga siffror finns nu för Card Limits, inte bara en generisk bild.
...
Inte relaterad till din upplevelse, men jag skulle bara nämna att för mig hände också det här med den generiska bilden. Dvs mina egna limits försvann och även statistiken med daglig/månads/årsspend ersattes med följande bild.
Screenshot_20210701-085123.jpg


Jag har alrig sett detta förut och postar det för det kan vara av intresse för andra. Ev. hände det i samband med att ett nytt kort ställdes ut, kortet är fortfarande påväg i posten och inte aktiverat.
Jag har inte handlat några stora summor, så jag vet inte om mina gränser sänkts till nybörjar-nivå. Lite skumt är det om limits är kopplade till ett exakt kort.
 
Jag var inne för att kolla mina Limits (vilket var oförändrade) och såg då detta.

9742f5f70fe9fa2585334dd4aaa8e5fd.jpg


Kod:
 Version 2 - 27 May 2021

1. When you refer someone to Curve using your unique referral link, we’ll add £20 to your Curve Cash card (the “Referral Reward”) and we’ll also add £5 to the Curve Cash card of the person you refer. 

2. To be eligible for the Referral Reward:

2.1. you must refer someone using your unique referral link (which can be found in the referral screen in the Curve app); and

2.2. you must make, or have made during your time as a Curve customer, at least 3 transactions on your Curve card and those transactions must have totaled at least £20; and

2.3. within 21 days of signing up to Curve, the person you refer must have made at least 3 transactions on their Curve card and those transactions must have totaled at least £20.

3. The Referral Reward will not be earned if the conditions set out at paragraph 2 are not met. So, for example, if the person you refer does not make 3 payments on their Curve card within 21 days, you will not receive the reward.

4. By taking part in this promotion, you acknowledge that eligibility for the Referral Reward is dependent on the actions of a third party (that is, the person you refer) and that if the person you refer does not meet the eligibility conditions then you will not be eligible to receive the Referral Reward.  

5. The Referral Reward is added as Curve Cash Points to your Curve Cash card (which you can see in the Curve app). You’ll receive £5 once the person you refer has spent £5 on their Curve card (provided this is done within 21 days) and the remaining £15 up to 14 days after the conditions of paragraph 2 have been met.

6. If you are a resident of the EEA, amounts specified in GBP (£) are to be read as the equivalent amount in your local currency.

7. This offer is only valid where the person referred is a new user who has not registered for a Curve account before.

8. You will be immediately disqualified from this promotion if Curve finds that you have created multiple accounts or if we reasonably believe you are attempting to obtain the Referral Reward by illegal or improper means.

9. Curve has the right to withdraw this promotion at any time without prior notice.

10. We may, at our sole discretion, suspend, terminate or change the terms of this promotion.

11. We will not be liable for any loss or claim, whether direct or indirect, which arises from this promotion.

12. If you are a resident of the UK, this promotion will be governed by English law and the English courts have jurisdiction to hear any disputes in relation to it.

13. If you are a resident of the EEA, this promotion will be governed by Lithuanian law and the Lithuanian courts have jurisdiction to hear any disputes in relation to it.

14. If you’re a UK resident, Curve’s UK Terms of Service apply. If you’re an EEA resident, Curve’s EEA Terms of Service apply.
 

intuition

Medlem
Är det någon som har erfarenhet av att göra GBIT från ett kort som är avslutat?

I teoring bör det ju fungera, eftersom GBIT bara gör en kreditering av transkationen till det gamla kortet och det är ju varken konstigt eller ovanligt att det kommer en kreditering på ett kort som är avslutat. Och då brukar man kunna få saldot utbetalt.
Min fråga är mest om någon gjort en sådan GBIT och om det gick felfritt eller om det strulade.
 

Berglund

Medlem
Min fråga är mest om någon gjort en sådan GBIT och om det gick felfritt eller om det strulade.
Jag har inte gjort en sådan transaktion men jag har haft med Curves kundtjänst att göra…

Vi kan säga som såhär, jag aktar mig MYCKET noga för att åstadkomma eller skapa transaktioner som kan gå fel eller någonsin skulle behöva kundtjänsts ”hjälp”. Det är skillnad på att ha rätt och att få rätt!
 
Jag har inte gjort en sådan transaktion men jag har haft med Curves kundtjänst att göra…

Plus, även om det säkerligen blir rätt till slut, så är min tid värd mer än att jag avsiktligt sätter mig i en sits där jag förmodligen får bolla med flera olika kundtjänster, bara för att tjäna några få eurobonus-poäng, så mycket är de inte värda...
 

eddo

Medlem
Jag har försökt läsa igenom tråden men känner mig ändå lite lost kring Curve.

Jag har ett ”gammalt” Curve-kort med UK bin som jag aldrig använt. Har nyss skaffat iPhone och tänkte börja använda Curve-kortet då SAS MC inte fungerar direkt i Apple Pay. Försöker ta reda på min spend limit hos Curve. I Curve-appen har jag samma bild som andra postats ovanför, är det den som gäller? Jag har hört om andra ”personliga limits”, är det något som kan påverka mig utöver det som står på bilden i appen och hur vet jag i så fall vad den ligger då?
 

palmen

Moderator
Jag har försökt läsa igenom tråden men känner mig ändå lite lost kring Curve.

Jag har ett ”gammalt” Curve-kort med UK bin som jag aldrig använt. Har nyss skaffat iPhone och tänkte börja använda Curve-kortet då SAS MC inte fungerar direkt i Apple Pay. Försöker ta reda på min spend limit hos Curve. I Curve-appen har jag samma bild som andra postats ovanför, är det den som gäller? Jag har hört om andra ”personliga limits”, är det något som kan påverka mig utöver det som står på bilden i appen och hur vet jag i så fall vad den ligger då?
I appen ser du din personliga limit. Den är ofta låg initialt men ju mer du använder kortet så kan den öka.
 

eddo

Medlem
I appen ser du din personliga limit. Den är ofta låg initialt men ju mer du använder kortet så kan den öka.
Tack för svar! Om jag har det som verkar vara ”standardbilden” i appen (som några ovan skrivit om senaste dagarna) så är det alltså den som gäller och inget annat?
 
Toppen