Senaste nytt

Curve betalkort

ekf

Medlem
Jag hade kolla, men gjorde misstaget att lita på er mer erfarna Curve-användare. Det visade sig vara väldigt dumt. Lesson learned!
Jag har nog aldrig uttalat mig i just det och hade också förväntat mig att 5000 hade fungerat med tanke på hur gränsen är formulerad. Jag upphör aldrig att förvånas över hur mycket konstigheter just Curve lyckas att hitta på. Man hade ju trott att ett företag i banksektorn hade krav på sig att ha bättre koll...
 

Doctor-X

Medlem
Ett tips till alla andra är att det då är 4999kr som är den magiska gränsen och ej 5000kr som har nämnts ett antal gånger här.

Jag hade kolla, men gjorde misstaget att lita på er mer erfarna Curve-användare. Det visade sig vara väldigt dumt. Lesson learned!

Jag lyckades göra GBIT på en transaktion på 5014kr idag, kanske bara tur?

Om du har ett PointEarner kort, testa att lägga till det i Curve och flytta den transaktionen dit, det har funkat för mig några gånger när det inte går till huvudkortet.
 

Dawes

Medlem
Elementärt, min käre Watson! Du kikar på de sex första siffrorna i kortnumret. Har du 5375 90xx som start på ditt kortnummer, då har du brittiskt bin-nummer. Det tolkas då som att kortet är utgivet i UK.
Mycket bra info, även fast jag nu då inte har ett brittiskt så är det ju bra att veta
 

Berglund

Medlem
Mycket bra info, även fast jag nu då inte har ett brittiskt så är det ju bra att veta
För lite drygt ett år sedan började Curve ge ut kort med lokala bin-nummer. Har man skaffat kortet nyligen (ungefär ”senaste året”) eller fått det gamla kortet utbytt - då har man mest sannolikt ett kort med svenskt bin-nummer. Därmed åker man på den låga GBIT-limiten på max 5000 (4999) SEK per köp.

Det är svenskt Curvekort man INTE vill ha.
 

M.K

Medlem
Gah, trodde jag hade gjort allting rätt. Såg till att servicen på bilen delades upp så att det blev 5000 SEK som högst i en debitering, men nu går det ändå inte att genomföra en GBIT! :mad: Den på 4900 SEK fungerade finfint från samma ställe, så det är just att den är på exakt 5000 SEK som satte stopp för det hela.

Vad kan jag göra?

Så tråkigt både att det inte fungerade, något vi alla råkat ut för, och att de aldrig lyckas lösa denna löjligt låga gräns för svenska kort. Som jag skrivit tidigare kan man aldrig vara säker med Curve som är en speciell produkt för oss intresserade som gärna gamblar lite. Svinn blir det ibland av olika anledningar. Oavsett bra veta att det är 4999sek som gäller när mitt kort måste bytas ut.

Har du testat kontakta kundtjänst, de kanske kan flytta just denna manuellt i helgen? Värt ett försök.
 
Last edited:

Dawes

Medlem
För lite drygt ett år sedan började Curve ge ut kort med lokala bin-nummer. Har man skaffat kortet nyligen (ungefär ”senaste året”) eller fått det gamla kortet utbytt - då har man mest sannolikt ett kort med svenskt bin-nummer. Därmed åker man på den låga GBIT-limiten på max 5000 (4999) SEK per köp.

Det är svenskt Curvekort man INTE vill ha.
För min del spelar det ingen större roll utifrån användningsområde men ändå bra att ha koll.
Har haft mitt i 6 månader ungefär, hittils sparsamt använt. Flyttade ett gäng transaktioner från ett volvo-finans kort (för övrigt det segaste jag varit med om) men sen är det extrem undantagshantering utöver användning utomlands.
 
Toppen