Delayed
Medlem
Klokt! Det tjänar du runt 15 SEK på och det räcker ju till tre varmkorv på Ikea eller något annat smarrigt.väntar alltid till pundet går över 12sek innan överföringarna till Revolut. Då hinner det bli ett belopp som märks av också.

Klokt! Det tjänar du runt 15 SEK på och det räcker ju till tre varmkorv på Ikea eller något annat smarrigt.väntar alltid till pundet går över 12sek innan överföringarna till Revolut. Då hinner det bli ett belopp som märks av också.

Fråga angående SAS MC kampanjen och GBIT, var lite ringrostig sen förra och har handlat med Curve med SAS MC som underliggande kort istllet för mitt vanliga bankkort. Blir det problem om man GBIT:ar från SAS MC -> SAS MC?
Lägger till dessa två frågor som också brukar uppstå:
Normalt har jag SAS Mastercard som underliggande kort på Curve. Då borde jag rimligen kunna lägga till extrakortet (PointEarner) och föra över alla köp 90 dagar bakåt till det kortet under kampanjen? Eller är det något jag missar här?
Det kommer inte att fungera, du måste lägga ett annat kort än SAS Mastercard / Point Earner bakom Curve, eftersom du kommer få dubbelt med minus på Point Earner kortet under kampanj helgen.
Exempel:
Köp innan kampanjen med Curve med Point Earner som bakomliggande kort = 15p
Flytta köpet med Cruve från Point Earner till SAS Mastercard under kampanj-helgen:
- Minus (-) 15p x 2 på Point Earner
- Plus (+) 15p x 2 på SAS MC
Kan jag göra en inbetalning till mitt SAS Mastercard innan fakturan kommer?
Ja, gör en inbetalning till samma BankGrio-nummer med samma OCR (alltid samma OCR för fakturan).
Ja, det blir problem.Blir det problem om man GBIT:ar från SAS MC -> SAS MC?
Gjorde ett köp 15:e sep med Curve och det har bokförts korrekt på Curve och det underliggande kortet. Nu ser jag samma transaktion igen (trots inget nytt köp) den 16:e sept som reserverat belopp på det underliggande kortet, men inget i Curve appen. Har mailat kundtjänst, men ej något svar.
Har någon haft samma problematik?
I've looked into this and I can see that the transaction has indeed been processed to your payment card twice due to a system error on our end - my apologies for this.
I've now refunded the extra charge, you should see this reflected on your bank statement within the next 5 working days.
I do apologise for any inconvenience caused.
Have a great day and if there's anything else we can help you with please don't hesitate to get back in touch.
Best wishes,
Ivana
Team Curve
Haft liknande problem. Har det kommit tillbaka på det underliggande kortet eller hur ser det ut?Snabbt fixat av Curve, <24h efter att jag skickat in ett mail till deras support var det fixat.
Läser man på Curve Community - så har det hänt tidigare, men verkar alltid löst sig. Men bra att hålla ett extra öga på sin spend på det underliggande kortet då köpet inte syns i Curve appen.