Senaste nytt

Curve betalkort

Faktiskt bara curve blue. Så jag har bara haft ett enda fysiskt curve kort hela tiden.

Det underliggande kortet ser helt OK ut, nu iaf. Men man kan ju tänka sig att det var "invalid" i nat och att de först under dagen gjort kortverifiering.

Det kommer komma en uppdaterad app så man kan verifiera med CVV med de kort som inte är verifierade redan.
För mig så är det bara PFC kortet som inte är verifierat nu av förklarliga skäl.

Positiva nyheter på Curves officiella Twitterkonto: ”back tomorrow”!

Läs själv här:
https://twitter.com/imaginecurve/status/1277337979175014402?s=20

samt nästa tweet som säger:
”You’ll be able to make payments in-store and online with your physical card. Apple Pay, Google Pay, and Samsung Pay should be available by the end of the day tomorrow”

Länk: https://twitter.com/imaginecurve/status/1277340454628048897?s=20

Följ utvecklingen av deras återkomst här, hygglig ”realtidsuppdatering” för ca 20 minuter sedan:
Wirecard: Here's what happened and how we're fixing it - Curve

Last edited:
De anger som en punkt som inte är färdig men som är på gång:
Reconstruct Go Back in Time
Låter inte "reconstruct" som ganska mycket arbete, lite som att de kommer att behöva köra igenom alla gamla transaktioner och modifiera på något sätt, så att deras nya betalcentral accepterar att göra krediteringar av gamla transaktioner som inte gick genom den centralen?

Jag läser in att det kan betyda att de kanske inte fokuserar på att få 90 dagars GBIT på banan, utan först att se till att nya fungerar och sedan om det går köra igenom äldre.

• Gilla
Reactions: hco
Fick precis detta:

And……...
we’re back.

We’re thrilled to inform you that, after a short disruption, as of Monday 29 June you can spend with your Curve Card as normal -- both in-store and online, with your physical card. Apple Pay, Google Pay, and Samsung Pay should be available to use by the end of the day.

We had to make some backend changes so you’ll need to update your app to use it (just open it, we’ll prompt you). And you may need to re-verify some cards.

Head to our blog to read more about other functionalities we’re still working to restore. Thank you for your patience, it feels good to be back.

Alexa, play “Survivor” by Destiny’s Child,

Team Curve

Positiva nyheter på Curves officiella Twitterkonto: ”back tomorrow”!

Läs själv här:
https://twitter.com/imaginecurve/status/1277337979175014402?s=20

samt nästa tweet som säger:
”You’ll be able to make payments in-store and online with your physical card. Apple Pay, Google Pay, and Samsung Pay should be available by the end of the day tomorrow”

Länk: https://twitter.com/imaginecurve/status/1277340454628048897?s=20

Följ utvecklingen av deras återkomst här, hygglig ”realtidsuppdatering” för ca 20 minuter sedan:
Wirecard: Here's what happened and how we're fixing it - Curve

Imponerande snabbt jobbat.

Verkligen bra detta och oväntat snabbt hanterat. Även utmärkt kommunikation till oss kunder över detta missöde som heller inte var Curve teamets fel.

Ingen skada skedd personligen då jag enbart hade mig mitt badvänliga metall Plat som fungerade under helgens alla aktiviteter i sommarvärmen! :cool: Nu väntar jag bara på att GBIT kommer igång.

Mitt förtroende för Curve har definitivt ökat.

Djupt imponerad över hur detta har hanterats. Med tanke på hur tidigare projekt ibland tagit sin tid visste jag inte när det skulle fungera igen. Att lyckas ordna alla tekniska och juridiska detaljer under 3 dagar, särskilt under en helg är riktigt bra.

Jag kan verkligen förstå att de tryckt hårt på att de inte fått någon förvarning av myndigheterna när de bevisligen hade kunnat lösa situationen utan avbrott om det hade kommunicerats några dagar innan. Curve ska verkligen ha en eloge här.

Har nu gjort första transaktionen på det nya systemet!

Attachments

• curve.jpg
    curve.jpg
    27 KB · Visningar: 418
  • Gilla
Reactions: M.K
Uppe igen. Gbit inom kort förhoppningsvis

Attachments

• Screenshot_20200629_080827_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200629_080827_com.android.chrome.jpg
    50 KB · Visningar: 196
Är det någon som har lyckats betala sin mobilräkning från 3 med hjälp av Curve någon gång? Jag får följande felmeddelande:

"Betalningen misslyckades. Detta kan t ex bero på att sessionen hunnit avbrytas, fel kortuppgifter eller att det inte fanns pengar att dra från kortet."

Kör jag direkt med SAS MC så funkar det galant men Curve-kortet har jag aldrig fått att funka på Mitt3.

Toppen