Senaste nytt

Curve betalkort

Om man genomför ett köp i NOK, med det underliggande kortet inställt på NOK. Vad händer sen när jag gör en GBIT och flyttar den till exempelvis SAS Eurobonus MC?

dras den flyttade transaktionen fortsatt i NOK, och jag får poäng som ett utlandsköp?
Du behöver ha SAS MC kortet inställt på NOK när du gör GBIT o du får poäng för utlandsköp samtidigt som 2% påslag. Går inte att göra GBIT med olika valutor. Den varianten har jag kört nu på helgen när det är dubbelkampanj då man får 25poäng för 2%. Eftersom Curve tar 1,5% påslag på helgen för att annars kunna få 15p extra så kändes de mest värt.

Du behöver ha SAS MC kortet inställt på NOK när du gör GBIT o du får poäng för utlandsköp samtidigt som 2% påslag. Går inte att göra GBIT med olika valutor. Den varianten har jag kört nu på helgen när det är dubbelkampanj då man får 25poäng för 2%. Eftersom Curve tar 1,5% påslag på helgen för att annars kunna få 15p extra så kändes de mest värt.

tack för snabbt svar!

i mitt fall betalar jobbet notan, så jag är inte så rädd för påslaget - mest intresserad av poängen! (Och lite nyfiken på mitt nya curve och dess funktioner)

Har nyss fått mitt Curvekort och försöker maximera nu inför kommande dubbelpoänghelg.
Dock har jag bara idag, blivit tvungen att betala med andra kort online.
Felmeddelande typ: "Något blev fel, testa ett annat betalsätt."

Läste tidigare i denna tråd att det inte fungerar på vissa sidor, men hur vanligt är det egentligen?
Butikerna jag fick felmeddelande på var CDON och Visma.

Någon som har en uppfattning om hur ofta det inte kommer att fungera, och, kan man komma runt detta på något sätt?
Känns ju surt om vissa stora inköp ej går att göra GBIT på :)

Någon som har en uppfattning om hur ofta det inte kommer att fungera, och, kan man komma runt detta på något sätt?
Curve stöder inte 3DS (än), så alla sidor där det krävs kommer det inte att gå att betala på.
Kontrollfråga: Har du handlat med kortet i fysisk butik (med pinkod) innan du testat online?

Curve stöder inte 3DS (än), så alla sidor där det krävs kommer det inte att gå att betala på.
Kontrollfråga: Har du handlat med kortet i fysisk butik (med pinkod) innan du testat online?

Okej, tack för snabbt svar.
Känns som att rätt många sidor går bort då innan de löst den biten :(

Jodå, det funkar fint i fysiska butiker och ändå i de flesta webbutikerna.

Fick mitt curvekort idag och nu ska jag ge mig in djupare i detta underbara poängträsk.
Har lagt in både MC och Revolut i curve och tankat på revolut med några tusen, har revolut som underliggande.
Nu blir det ner till ICA och storhandla Har dock en fråga om helgen som kommer.
Brukar ni maxa insättningar från MC alla tre dagar till revolut eller hur ska man göra?
Har läst det någonstans, men minns inte vart det stod har läst alla inlägg på curve och revolut trådarna.
Hur stor summa kan man föra över per dag isåfall?

Om man tar ut pengar (i Sverige eller utlandet) från sitt SAS MC via Curve, slipper man uttagsavgift och valutaväxlingspåslag då? Jag har för mig att det är så, men nu blev jag lite osäker ifall Curve skickar med transaktionstyp till SAS MC och de då ser att det är ett kontantuttag och tar ut avgifter för det?

Antar att man inte heller får några EB-poäng vid kontantuttag? I så fall kanske det är bättre att föra över pengar till sitt Revolut och ta ut pengar från det (antingen direkt eller via Curve där med)?

I så fall kanske det är bättre att föra över pengar till sitt Revolut och ta ut pengar från det (antingen direkt eller via Curve där med)?
Låter som ett recept på att bli avstängd snabbt. Både Curve och Revolut har policys mot cash-recycling och varnar/stänger ned konton som bedöms syssla med det. Vill du ha kvar korten framöver är den starka rekommendationen att hålla dig ifrån dylika beteenden.

Låter som ett recept på att bli avstängd snabbt. Både Curve och Revolut har policys mot cash-recycling och varnar/stänger ned konton som bedöms syssla med det. Vill du ha kvar korten framöver är den starka rekommendationen att hålla dig ifrån dylika beteenden.

Ja, så kan det säkert vara, och det var just anledningen till min fråga - för att inte sätta mig själv i skiten (jag har inte gjort det jag skrev ovan, därav mina frågor). Då kommer jag undvika den typen av transaktioner. I så fall känns det som att uttag med SAS MC via Curve är den rätta vägen att gå antar jag. Men min fråga kvarstår - kommer SAS MC ta ut avgifter för detta eller inte?

Ja, så kan det säkert vara, och det var just anledningen till min fråga - för att inte sätta mig själv i skiten (jag har inte gjort det jag skrev ovan, därav mina frågor). Då kommer jag undvika den typen av transaktioner. I så fall känns det som att uttag med SAS MC via Curve är den rätta vägen att gå antar jag. Men min fråga kvarstår - kommer SAS MC ta ut avgifter för detta eller inte?
När jag var i Japan i somras så kunde jag göra ett uttag med Curve mot mitt SAS M utan någon avgift, poäng fick jag också.

Toppen