Budgetresenär skrev:Var det ett fysisk eller virtuellt kort du försökte lägga in? Om det var ett fysisk så hade jag testat om det går bättre med ett virtuellt. Annars kanske det är så att du måste vänta på att transaktionen går igenom helt (så att det inte längre är en reservation) innan den rätta meddelandetexten visas, det har hänt mig med ett annat kort.Klicka för att utvidga...
Samma här, signade upp.Samosaguas skrev:Fick detta på mejlen:Join Curve Experts today.Hey Samosaguas,We are launching Curve Experts, a network of selected customers that will be contacted by the Product Team to share insights and feedback for improvements and new developments.If you decide to participate, you will be in contact with the Product Team, helping us shape the future of Curve.Klicka för att utvidga...
Mattias Holmén skrev:Samma här, signade upp.Klicka för att utvidga...
Jag har inte fått något om detta och har Black sedan det postades om det här på forumetmha321 skrev:Rätt säker på att det skickats till alla? Även bekanta som skaffade curve för ett par dagar sedan har fått inbjudan. Men de kanske filtrerar i efterhand.Klicka för att utvidga...
Det är inget märkvärdigt. Fick själv mailet, men de (Curve) har även postat länken publikt i deras community...palmen skrev:Jag har inte fått något om detta och har Black sedan det postades om det här på forumetKlicka för att utvidga...
Gör du så har du förbrukat din avgiftsfria limit på båda korten.Doctor-X skrev:Frågan är då om jag har mitt Revoult kopplat till Curve och tar ut pengar på via en bankomat utomlands räknas detta då som ett kontantuttag hos Revoult så att man tar av de 2000kr som är avgiftsfria?Klicka för att utvidga...
Eftersom det inte är ett uttag med Revolut-kortet så räknas det som köp om du använder Curve framför. Gjorde detta senast 1 nov med Curve och har inte påverkat gränsen för uttag hos Revolut.Doctor-X skrev:Läst igenom hela tåden och läst T&C för både Curve och Revoult, men svårt att hitta svar på frågan.Via Curve (Blue) har man upp till 200£/€ i avgiftsfria kontantuttag i bankomat utomlands per rullande 30 dagar. Man skall ju som sagt tidigare i tråden koppla sitt kreditkort till Curve för att undvika men avgifter och påslag via det inlagda kreditkortet, men enl tidigare inlägg skall Revoult fungera bra då detta är debit.Via Revoult (standrad) har man upp till 2000kr avgiftsfria kontantuttag i bankomat utomlands per rullande 30 dagar.Frågan är då om jag har mitt Revoult kopplat till Curve och tar ut pengar på via en bankomat utomlands räknas detta då som ett kontantuttag hos Revoult så att man tar av de 2000kr som är avgiftsfria? Om inte har man ju iaf ca 4000 kr gratis uttag i utländsk valuta, passar ju ganska fint för en weekend i icke-kreditvänligt land eller så (dock många kort som ska in i plånboken).Klicka för att utvidga...
Det är nytt sedan häromveckan, officiellt endast för UK. Det ska även fungera med Samsung Pay.mha321 skrev:Tror inte det har skrivits här förut, har jag missat det så beklagar jag i förvägMen det verkar som det nu går att lägga till Curve i Google Pay och använda det för contactless payments (funkar ju även med Revolut, men inte med något av mina andra svenska kort). Vet inte hur länge det funkat, men rätt säker på att det iaf inte gojrde det när jag signade uppKlicka för att utvidga...