Senaste nytt

Curve betalkort

Flixflex

Medlem
Märkligt beteende från ett konsumentföretag. Undrar vad som händer när man verkligen behöver dem om kortet blir skimmat eller dylikt. Just pga detta kommer jag inte ens behålla ett bluekort, risken för potentiell huvudvärk är för hög.
 

andersson.j

Medlem
Någon som testat ta ut någon utländsk valuta i svensk bankomat med Curve? Kan man komma runt avgifter även där eller bara i utländska bankomater?
 

M.K

Medlem
Någon som testat ta ut någon utländsk valuta i svensk bankomat med Curve? Kan man komma runt avgifter även där eller bara i utländska bankomater?

Jag har testat det också men med svensk valuta i svensk bankomat. Inga avgifter och poäng fick jag. Tänk bara på att ha en viss spend på Curve innan du börjar köra massa uttag. Går att läsa mer i deras FAQ.
 

Buffy

Medlem
Insåg att efter första uttaget i Thailand att de £400 inte räcker på långa vägar och jag funderar nog på att avsluta kortet när jag kommer hem.
 
Insåg att efter första uttaget i Thailand att de £400 inte räcker på långa vägar och jag funderar nog på att avsluta kortet när jag kommer hem.

Håller med om att det aldrig räcker på en resa. Jag vet dock inte vad alternativet är. Jag kör även Revolut premium som ger mig ytterligare £400.

Har du tips på andra alternativ?
 

Samosaguas

Medlem
Håller med om att det aldrig räcker på en resa. Jag vet dock inte vad alternativet är. Jag kör även Revolut premium som ger mig ytterligare £400.

Har du tips på andra alternativ?
Jag blir inte klok på detta med gränsen för uttag. Jag har Black just nu och då ska väl gränsen för uttag vara £400 per månad. När jag kollar mina gränser i appen ser det dock ut som att min gräns är £3500 per månad och £200 per dag. Bug eller?
7c32b58465f088d8a97179ffc428c305.jpg
 
Toppen