Senaste nytt

Curve betalkort

@gneken Läs gärna min trådstart igen, men för mig kommer det vara en stor fördel att kunna ladda upp ca 70000 sek helt gratis. Det kommer täcka min icke-amex spend länge.

En annan fördel är cashback programmet första 90 dagarna med 1% tillbaka samt mycket högre limits. Blue funkar inte för annat än lite hobbyförbruk.

/hälsningar från SAS Guldlounge på OSL, snart hemma till helgen! :p
Visa bifogad bild 85413
Har läst den flera gången, ville bara gånger bekräftat ;) har äntligen fått svar av Curve nu, så ett black är väl snart på ingång.

• Gilla
Reactions: M.K
En annan fördel är cashback programmet första 90 dagarna med 1% tillbaka samt mycket högre limits. Blue funkar inte för annat än lite hobbyförbruk.

På vilket sätt skiljer sig limits för Blue och Black? I "Limits Table" i terms & conditions skiljs det mellan Default och Maximum, inte mellan Blue och Black. De enda begränsningarna jag hittar för Blue (jämfört med Black) är bankomatuttag (£200 istället för £400) och avgiftsfria utlandsköp (£500 respektive obegränsat).

Hur som helst så beställde jag ett Black också.

@DrKlas Med Blue är maxspend på kortet bara £10000 per år. Dåligt urval på dina tre istället för sex cashback val också. Typ spotify med någon krona tillbaka på 90 dagar. Ett nytt kök på ikea eller en dator på apple store ger förståerligt nog mycket mycket mer.

Därför jag har avfärdat kortet helt i tråden. Speciellt med tanke på lifetime möjligheten nu. Efter att abbonemangslösningen lanserats blir det ett annat läge för nya kunder. Det behöver dock inte vi som redan signat tänka på!

@DrKlas Med Blue är maxspend på kortet bara £10000 per år.

Fast enligt Terms & Conditions är det £10000 per år "Default". Alltså inte specifikt för Blue. Och £50000 per år "Maximum", inte det heller specifikt för Blue eller Black.

I stycke "3.2. Varying your spending limit" står det:

"Once you have gathered at least eight weeks of regular spend data you may contact Curve Support to request higher spending limits. You authorise Curve to carry out risk checks on your identity, your business (where applicable) and your account usage in order to determine whether your limits can be increased. Should increased limits not be granted the decision of the Curve risk team is final but you are permitted to reapply for higher limits again after a period of 3 months has elapsed from the date that the previous decision has been made."

Inte heller där är det tydligt att det skulle vara en skillnad mellan Blue och Black.

Blue vs Black max efter en stund.

B8F50D41-F8FF-4ADA-8EBF-E48637120331.jpeg

Last edited:

Nej, det står Default vs Maximum. Precis under står det dessutom "Your limits will be upgraded automatically the more you use your Curve card and providing your account passes Curve risk checks." och i tabellen ovanför med avgifter står det "Curve (free)" och Curve Black. Men du som har Black, fick du direkt £50000 per år i limit? I så fall kan det ju vara så de använder gränserna.

@DrKlas Nej gränsen ökar gradvis, inte hunnit bränna i närheten än då jag mest använder Amex. Nästan 10k utan påslag i Norge i veckan dock utan problem :)

Av vad jag sett gäller dessa gränser. Med rätt agent kanske gränsen kan ökas även på blue? Intressant topic dock för nya intresserade i framtiden då abbonemangen inte känns så intressanta!

Oavsett begränsande med utländsk valuta och cashback samt £6000 i fri Amexspend. Jag hade personligen inte chansat i nuläget. Någon annan som vet kanske?

Toppen