Senaste nytt

Curve betalkort

Beställde kortet och fick svar direkt att kort "is on its way". Jag har inte haft curve tidigare.

Det verker inte som att jag missar något för att jag inte varit "med" tidigare. Eller??

Jag använde koden i första inlägget och den fungerade bra. Varför frågar folk efter nya koder när "orginalet" fungerar?

Beställde kortet och fick svar direkt att kort "is on its way". Jag har inte haft curve tidigare.

Det verker inte som att jag missar något för att jag inte varit "med" tidigare. Eller??

Jag använde koden i första inlägget och den fungerade bra. Varför frågar folk efter nya koder när "orginalet" fungerar?

Tänker att de vill sprida ut bonusen över fler medlemmar

Helt rätt att Amex inte är aktiverat, jag undrar ändå vad det är?
Det kan ju ändra sig innan de lanserar det till alla, jag tycker det finns hintar om eventuell ändring om man läser i deras community.

Som det funkat i betan så har du en "pott" (den s.k. "Amex wallet") hos Curve som du fyller på med ett specifikt Amex. Sedan kan du spendera från den potten som vilket kontantkort som helst..

Edit: Detta är till skillnad från Visa/MC som debiteras i den stunden du genomför köp och alltså inte går via en "pott".

Om man endast ska ha detta kort för att betala med sitt amexkort där det inte accepteras så är väl den enda fördelen med black mot blue att det blir avgiftsfritt vid topup de 6 första månaderna up till 1000£ per månad?

Kul att Curve har ett eget tråd nu! Hade tänkt att göra det själv men andra saker kom i vägen.
Har använd det ett bra tag nu. Utöver fördelerna med valutapåslag så är det värt att nämna deras "time machine" en gång till. Jag är ganksa klantig och betalar med fel kort med jämna mellanrum (alltså privatkort för jobbsaker och vice versa). Nu med både kort bakom Curve kan jag byta kortet som debiteras på efterhand. En annan sak som är smidig är att mitt jobbkort har inte contactless, men Curve har.
Synd med några av de senaste "förbättringar" (från början såg också kontantuttag ut som vanliga köp) men jag tycker det är mycket användbart ändå.
Vill någon använa min värvningskod så är det HY62N

Tack till de som har redan använd det från mitt inlägg på Revolut tråden!

@gneken Läs gärna min trådstart igen, men för mig kommer det vara en stor fördel att kunna ladda upp ca 70000 sek helt gratis. Det kommer täcka min icke-amex spend länge.

En annan fördel är cashback programmet första 90 dagarna med 1% tillbaka samt mycket högre limits. Blue funkar inte för annat än lite hobbyförbruk.

/hälsningar från SAS Guldlounge på OSL, snart hemma till helgen! :p
0603C87B-48A7-4C63-9619-C980C9ADDF54.jpeg

Toppen