Senaste nytt

Curve betalkort

Boomboom

Medlem
Har signat upp mig för black för 30 min sedan och fick nu statusen "Your Curve Card is on its way!", mellan tummen och pekfingret hur lång tid har det tagit för er att få kortet?

Gick in på mitt mastercard men såg att inga pengar reserverats än, dras betalningen för kortet senare?

@M.K tack för bra info och trådstart
 

Buffy

Medlem
Har signat upp mig för black för 30 min sedan och fick nu statusen "Your Curve Card is on its way!", mellan tummen och pekfingret hur lång tid har det tagit för er att få kortet?

Gick in på mitt mastercard men såg att inga pengar reserverats än, dras betalningen för kortet senare?

@M.K tack för bra info och trådstart
Dubbelkolla att det är svart, för mig stod det samma men var blue enligt mejlet, fick mejla dem om att jag signat för svart
 

M.K

Medlem
Dagens Curve tips till er nya medlemmar gäller lojalitetsprogrammet Curve Cashback som jag bara nämnde lite snabbt i trådstarten.

90 dagar erbjuds också 1% cashback på sex valfria köpställen som apple, netflix, spotify mm.

Detta kan Ni starta närsomhelst så var strategisk och vänta in ett större köp. De sex köpställena Ni väljer kan inte ändras senare. Både Ikea, Media Markt och Uber mm finns som val där det lätt handlas för större belopp. Givetvis double-dip med Ditt underliggande kort. Vid utlandsköp och vanligen 3% sparat med valutafördelen har Ni snart tjänat in mer än engångsavgiften för Lifetime, Legacy Black card!

Cashback och fem pund efter första köpet om Ni använt länken i min trådstart sätts in på Ditt Curve Rewards kort som i princip fungerar som de andra underliggande korten med ett undantag för bankomater. Det är dock bara att välja det som underliggande och handla. En workaround om Ni vill ha ut beloppet i cash är att föra över summan, minst tio pund, till t ex Revolut.

Jag får många frågor via PM, ofta om att lägga in kort. Jag kan bara säga att jag fått in både fysiska och virtuella Visa och MC kort så det går. Verkligen kul att fler är intresserade av Curve. Jag har dock ett jobb och flyger givetvis utan wifi ibland ;) så svarar på det jag kan när jag har tid och möjlighet. :)
 

Chrisse

Medlem
Något jag inte kan hitta information kring är vad konsekvensen blir om jag spenderar mer än dessa 1000£ via Amex under en månad. Finns det något officiellt om detta eller om hur det fungerar för tillfället i beta-stadiet?

Edit: hittade infon
"You can top up your Amex wallet(s) fee free for up to £1000 a month. Thereafter you will be charged a wallet top-up service fee of 0.65% of top-up amount.

Each Amex payment card has a separate Amex Wallet. During the Closed Beta Programme, you will only be able to add one Amex card to Curve. We are working to allow you to add a second card, however there are no timelines for this during the Closed Beta Programme. Please note that the £1000 is cumulative across your Amex wallets (and is not per wallet)."
 
Last edited:

gneken

Medlem
Något jag inte kan hitta information kring är vad konsekvensen blir om jag spenderar mer än dessa 1000£ via Amex under en månad. Finns det något officiellt om detta eller om hur det fungerar för tillfället i beta-stadiet?
Om jag minns rätt får du samma avgift som Blue efter 1000£
 
Toppen