Senaste nytt

Curve betalkort

Spenlol

Medlem
Ser nu att även mitt mail säger Curve (Free)
Har ni som kontaktat support bara svarat på det mailet?
Har ni fått någon återkoppling och konfirmerat att det är just den dealen £50 + wallet som blir aktuell för er? (tolkar det som att detta är lifetime och man går på gamla dealen om man vill) ?
Annars blir ju den £50 hyffsat omotiverad?
 

ekf

Medlem
Ser nu att även mitt mail säger Curve (Free)
Har ni som kontaktat support bara svarat på det mailet?
Har ni fått någon återkoppling och konfirmerat att det är just den dealen £50 + wallet som blir aktuell för er? (tolkar det som att detta är lifetime och man går på gamla dealen om man vill) ?
Annars blir ju den £50 hyffsat omotiverad?
Jag använde support ticket-funktionen inne i appen, i mailet tillbaka som bad om mer uppgifter skrev de uttryckligen "We are happy to upgrade you to Curve Black with a complimentary TUMI wallet, at a cost of £50."
 

Nikje

Medlem
Jag använde support ticket-funktionen inne i appen, i mailet tillbaka som bad om mer uppgifter skrev de uttryckligen "We are happy to upgrade you to Curve Black with a complimentary TUMI wallet, at a cost of £50."
Fick samma svar men jag svarade på mailet. Jag tolkar "at a cost" som att det är en engångsavgift. Å andra sidan stod det även "Please see our terms (Curve | All your cards in one Curve - All your cards in one) for more information regarding our Curve Black card fee." och jag har inte lusläst den textmassan..o_O
 

Buffy

Medlem
100% bekräftat att top-up ger poäng. Sker vid uppladdningstillfället och ev. avgift läggs på toppen. Så länge de kör denna lösning är det enkelt att toppa upp strategiskt för 2-1 på Elite också!
Men kommer inte köpen dras direkt från Amexkortet, utan jag måste ladda med pengar för att kunna använda Amexkortet?
 

garak

Ny medlem
100% bekräftat att top-up ger poäng. Sker vid uppladdningstillfället och ev. avgift läggs på toppen. Så länge de kör denna lösning är det enkelt att toppa upp strategiskt för 2-1 på Elite också!
Tack! Jag antog att så var fallet men bra att veta :)
 

garak

Ny medlem
Men kommer inte köpen dras direkt från Amexkortet, utan jag måste ladda med pengar för att kunna använda Amexkortet?
Enligt vad som gällde under betan står följande i FAQ:
"In order to use your Amex with Curve you need to top-up your Amex wallet.
The minimum top-up amount is £10 and the maximum top-up amount is £10,000. Please note that your Curve spend limits will remain the same and you should keep this in mind when topping up."

How do I use Amex to pay with my Curve card? – Curve
 

Buffy

Medlem
Enligt vad som gällde under betan står följande i FAQ:
"In order to use your Amex with Curve you need to top-up your Amex wallet.
The minimum top-up amount is £10 and the maximum top-up amount is £10,000. Please note that your Curve spend limits will remain the same and you should keep this in mind when topping up."

How do I use Amex to pay with my Curve card? – Curve
Tack.

Jag försöker motivera för mig själv varför jag ska skaffa det svarta kortet.
  • På en resa utomlands spenderar jag låt säga 10000 kr, med mitt Amex/SAS MC kommer kostnaden vara 200kr (2% växlingspåslag)
  • Jag behöver dessutom ta ut låt säga 5000 kr och med SAS MC kostar detta 200kr (4%)
  • Jag kan förhoppningsvis kreditera amex där de inte tar amex i framtiden
Så på denna resa har jag nästan sparat in vad engångskostnaden för det svarta kortet är.

Dock verkar det oklart om de som har den gamla varianten £50 kan ha kvar det så när den månatliga abonemangsformen lanseras.

Edit:
Hittade denna ganska intressanta diskussionen.

Skärmklipp.JPG
 
Last edited:

M.K

Medlem
@Buffy : Detta är gammal text. Curve har bekräftat att vi som redan har Black innan nya lanseras får behålla lifetime utan avgift efter sex månaders prövotid av nya abbonemangsblack.

Även utan Amex har jag redan tjänat in mycket mer än £45 (50-5 med koden) på utländska köp, cashback 1% och ATM uttag. Jag är verkligen nöjd alltså som ni märker. Hade lite problem först med SAS MC men det var pga mina säkerhetsinställningar som jag sedan ändrade i SAS MC appen. Mer tveksam till framtida abbonemanget dock då jag redan har höga kortavgifter som det är med Amex plat/elite och SAS/NCC MC mm.

Jag och Ni som signar innan slipper dock det då vi redan är Black då som tur är :)
 

Buffy

Medlem
@Buffy : Detta är gammal text. Curve har bekräftat att vi som redan har Black innan nya lanseras får behålla lifetime utan avgift efter sex månaders prövotid av nya abbonemangsblack.

Även utan Amex har jag redan tjänat in mycket mer än £45 (50-5 med koden) på utländska köp, cashback 1% och ATM uttag. Jag är verkligen nöjd alltså som ni märker. Hade lite problem först med SAS MC men det var pga mina säkerhetsinställningar som jag sedan ändrade i SAS MC appen. Mer tveksam till framtida abbonemanget dock då jag redan har höga kortavgifter som det är med Amex plat/elite och SAS/NCC MC mm.

Jag och Ni som signar innan slipper dock det då vi redan är Black då som tur är :)
Edit:
Tack, nu hittade jag detta:
Skärmklipp.JPG
 

M.K

Medlem
Om sex månader blir det 0,65% i avgift från första kronan. Du sparar då 1,35%* i utländsk valuta och betalar låga 3,25 öre/poäng i svensk :cool:

*jämfört med köp direkt på Amex kortet
 
Toppen