Senaste nytt

Curve betalkort

Jag har Curve Legacy Black och Curve påminner mig om att välja 6 cashback retail stores. Ingår det i Curve Legacy Black eller vill de vara sluga och få mig att klicka på uppgradera så jag måste betala för Curve?
 

M.K

Medlem
Det ingår ej, kan vara en glitch? Gå in på cashback, välj 6st noga och hoppas :)

Jag har valt mina 6st som mestadels består av spend i utländsk valuta. Jag kommer därför inledningsvis troligen i princip endast använda mitt Curve med NC som underliggande kort hos dessa. 10p/100kr plus ~3,5% i cashback och f/x ger mer värde än 15p med SAS MC.

Annan utländsk spend funderar jag på, men med taket på €2000/30dgr i fri f/x blir det ändå inte så mycket annat spendutrymme över många månader.
 

mha321

Medlem
Jag har Curve Legacy Black och Curve påminner mig om att välja 6 cashback retail stores. Ingår det i Curve Legacy Black eller vill de vara sluga och få mig att klicka på uppgradera så jag måste betala för Curve?
Det ingår inte och går inte att välja.

Jag är inte säker på att det ens är ett medvetet sätt att få dig att klicka uppgradering. Det kan lika gärna vara en bugg/misstag där de behandlade legacy som ett vanligt black när de gjorde utskicket. (jag fick det också för övrigt så det gick nog till alla)
 

MrRob

Medlem
För oss som har gratis Curve Black genom Plutus försvinner möjligheten i slutet av februari (om ni nu inte väljer att börja betala för Plutus..).
 

intuition

Medlem
Visa bifogad bild 149410

Nu ikväll är fler cashback alternativ tillgängliga för oss med tillgång!

Väldigt synd med SAS MC men finns trots allt andra alternativ att kombinera med 1%. Så tänker jag och kommer fortsätta med Curve med mina val och annat underliggande kort givetvis. Det känns spontant som smartast att välja något internationellt med större spend för ~3,5% sparat i f/x och cashback plus benefits med annat underliggande kort.

Någon av er med tillgång som har kloka tankar om val? Fönstret stänger nog inom relativt kort tid.
Som en winback när jag försökte säga upp kortet i höstas fick jag välja om mina 6 redan då.
Nu har det ju ökats till 12 och jag har lite ångest över att välja. Det ser ut som att jag måste välja 12 (dvs välja om mina tidigare 6). Man måste också välja alla vid samma tillfälle, jag tror inte man kan spara några och välja senare. (Hoppas verkligen inte fönstret stänger ett visst datum, utan man får tid på sig att välja)

Hur som helst, jag har svårt att plocka ut 12 - de sista lär bli sådana som jag handlar på ibland men låg årlig spend. Typ Burger King eller Subway.
En sak jag lurar på är Coop med röd logga (i övrigt identisk med svenska coop). Jag tror det är ett UK brand. Men är lite nyfiken på om köp på svenska coop triggar 1%. Jag tror nämligen att det kanske inte går på MerchantId eller liknande. Stora kedjor har många merchantId och det skulle bli ett stort register för Curve att underhålla. Så jag undrar om de triggar på något i texten - i så fall skulle ju "röda coop" som vald kedja kunna fungera för köp på "gröna coop".

Är det någon som testat?
 
  • Gilla
Reactions: hco

GOT-XXX

Medlem
Som en winback när jag försökte säga upp kortet i höstas fick jag välja om mina 6 redan då.
Nu har det ju ökats till 12 och jag har lite ångest över att välja. Det ser ut som att jag måste välja 12 (dvs välja om mina tidigare 6). Man måste också välja alla vid samma tillfälle, jag tror inte man kan spara några och välja senare. (Hoppas verkligen inte fönstret stänger ett visst datum, utan man får tid på sig att välja)

Hur som helst, jag har svårt att plocka ut 12 - de sista lär bli sådana som jag handlar på ibland men låg årlig spend. Typ Burger King eller Subway.
En sak jag lurar på är Coop med röd logga (i övrigt identisk med svenska coop). Jag tror det är ett UK brand. Men är lite nyfiken på om köp på svenska coop triggar 1%. Jag tror nämligen att det kanske inte går på MerchantId eller liknande. Stora kedjor har många merchantId och det skulle bli ett stort register för Curve att underhålla. Så jag undrar om de triggar på något i texten - i så fall skulle ju "röda coop" som vald kedja kunna fungera för köp på "gröna coop".

Är det någon som testat?
Vet inte hur relevant min erfarenhet är, men tänker att jag ändå kan dela med mig.

Jag har haft Uber som en av mina, och har märkt att jag alltid även fått cashback för Uber Eats. Det är värt att notera att Uber Eats också fanns att välja, det vill säga separat från Uber, så det känns ju inte som att det borde fungera på det sättet. Har funderat på om det beror på att de bara tittar efter ”Uber” i namnet på transaktionen, men vet inte om det faktiskt har med det att göra.
 
Vet inte hur relevant min erfarenhet är, men tänker att jag ändå kan dela med mig.

Jag har haft Uber som en av mina, och har märkt att jag alltid även fått cashback för Uber Eats. Det är värt att notera att Uber Eats också fanns att välja, det vill säga separat från Uber, så det känns ju inte som att det borde fungera på det sättet. Har funderat på om det beror på att de bara tittar efter ”Uber” i namnet på transaktionen, men vet inte om det faktiskt har med det att göra.


Dom verkar gå på att namnet skall finnas med i transaktionen.

Jag hade ica som en av mina valda cashback, men fick ingen cashback på min ica butik, eftersom namnet ica inte syntes i transaktionen, det stod bara Maxi Uddevalla. Fick kontakta support för att få dom att trigga på den butiken också.

Jag får även cashback på amazon och amazon prime. Så det verkar som dom tittar på att namnet amazon är med, är den det, cashback.
 

intuition

Medlem
Noterade en lite udda sak på GBIT. Jag har iaf inte sett det förut.
När jag flyttade en transaktion så debiterades inte det fulla beloppet på det nya kortet. När jag går djupare hittar jag att diffen består av "Weekend Currency Conversion Fee". Jag kan inte ännu se vilket belopp som krediterats. Antingen ligger den avgiften kvar på originalkortet. Eller så är avgiften krediterad men inte debiterad vid GBIT eftersom gbit:en gjordes på vardag. Får se om några dagar vad slutsumman blev.
 

MartinH

Medlem
Noterade en lite udda sak på GBIT. Jag har iaf inte sett det förut.
När jag flyttade en transaktion så debiterades inte det fulla beloppet på det nya kortet. När jag går djupare hittar jag att diffen består av "Weekend Currency Conversion Fee". Jag kan inte ännu se vilket belopp som krediterats. Antingen ligger den avgiften kvar på originalkortet. Eller så är avgiften krediterad men inte debiterad vid GBIT eftersom gbit:en gjordes på vardag. Får se om några dagar vad slutsumman blev.
Det verkar vara en "feature". Gäller även "Currency Conversion Fee", om man slagit i valutataket.
 
Toppen