Senaste nytt

Curve betalkort

ekf

Medlem
Nope,, har aldrig ändrat något i appen och den är rätt inställd på SEK.

Köp i utländsk valuta genom Curve har dock inga påslag från banken.

De verkar registrera köpet som att den görs i Dublin?
Enligt den här sidan så tar de ut avgiften när man handlar utomlands, inte bara när man gör köp i annan valuta än SEK. Kanske slarvigt formulerat iofs...
 

filitrav

Medlem

Jonas F

Medlem
Jag har Ica Banken och har gjort ett par köp via Curve dit. Till skillnad från andra betalningar på kortet ser Curve-korten ut att trigga en valuta-konvertering men valutan är dock SEK och för 1 SEK betalar jag 1 SEK så beloppet stämmer med vad Curve har dragit och vad det borde vara.

Här en tandläkardebitering:
 

Attachments

  • Skärmavbild 2024-01-15 kl. 21.38.25.png
    Skärmavbild 2024-01-15 kl. 21.38.25.png
    109,6 KB · Visningar: 86

filitrav

Medlem
Jag har Ica Banken och har gjort ett par köp via Curve dit. Till skillnad från andra betalningar på kortet ser Curve-korten ut att trigga en valuta-konvertering men valutan är dock SEK och för 1 SEK betalar jag 1 SEK så beloppet stämmer med vad Curve har dragit och vad det borde vara.

Här en tandläkardebitering:
Tog en titt och det är som du säger, betalningar mellan Curve och banken stämmer. Intressant att det triggar en valuta-konvertering utan att faktiskt dra en avgift, bäst att inte fråga banken..
 

M.K

Medlem
IMG_0836.jpeg


Nu ikväll är fler cashback alternativ tillgängliga för oss med tillgång!

Väldigt synd med SAS MC men finns trots allt andra alternativ att kombinera med 1%. Så tänker jag och kommer fortsätta med Curve med mina val och annat underliggande kort givetvis. Det känns spontant som smartast att välja något internationellt med större spend för ~3,5% sparat i f/x och cashback plus benefits med annat underliggande kort.

Någon av er med tillgång som har kloka tankar om val? Fönstret stänger nog inom relativt kort tid.
 

GOT-XXX

Medlem
Visa bifogad bild 149410

Nu ikväll är fler cashback alternativ tillgängliga för oss med tillgång!

Väldigt synd med SAS MC men finns trots allt andra alternativ att kombinera med 1%. Så tänker jag och kommer fortsätta med Curve med mina val och annat underliggande kort givetvis. Det känns spontant som smartast att välja något internationellt med större spend för ~3,5% sparat i f/x och cashback plus benefits med annat underliggande kort.

Någon av er med tillgång som har kloka tankar om val? Fönstret stänger nog inom relativt kort tid.
Vad är det för underliggande kort du tänker använda?
 

M.K

Medlem
Blir mitt NC kort till kampanjperioder. Annars finns det andra cashback alternativ beroende på vilka handlare jag väljer. Dåligt med resekort dock. En lång lista är det, men mycket irrelevant UK. Lite kul iaf de har med lokalt här också som SL.
 
n
Visa bifogad bild 149410

Nu ikväll är fler cashback alternativ tillgängliga för oss med tillgång!

Väldigt synd med SAS MC men finns trots allt andra alternativ att kombinera med 1%. Så tänker jag och kommer fortsätta med Curve med mina val och annat underliggande kort givetvis. Det känns spontant som smartast att välja något internationellt med större spend för ~3,5% sparat i f/x och cashback plus benefits med annat underliggande kort.

Någon av er med tillgång som har kloka tankar om val? Fönstret stänger nog inom relativt kort tid.

någon som vet om detta ska ingå för Legacy Black?
 
@Kalle Flygare Detta är för betalkorten ( och andra varianter som fanns innan Legacy lanserades). Inte värt byta från Legacy om du har det. Speciellt inte när det stora värdet snart försvinner med SAS MC.
tack!
nej helt klart inget incitament att upgradera, blir då främst ett kort för fx-besparing under resor och kanske något ATM uttag. Kanske kan komma till användning för flytt av spend till andra bonusprogram typ Strawberry iofs :)
 
Toppen