Senaste nytt

Curve betalkort

Jag fick mitt kort blockat för tre veckor sedan efter en transaktion som dom ansåg vara misstänkt fraud.
Jag har sedan dess försökt komma i kontakt med deras kundtjänst för att få ett nytt kort eller för att få kortet upplåst. Har mailat och ringt i omgångar.
Total radiotystnad...
Stor varning på det här företaget!
 

TP12

Medlem
Synd att förmånen försvann, det blev en uppsägning på Curve-kortet idag då de övriga förmånerna inte riktigt räcker i min bok.
Ska göra lite GBITs för decemberresan men sen blir det uppsägning här med. Får återkomma till Curve om de någon gång skulle lyckas få igenom sitt avtal med Amex.

Blir lite luftigare i plånboken nu efter att sagt upp både Amex Platinum och Curve sista veckorna.
 

MLG55

Medlem
Läste någonstans att man kunde överföra curve cash till revolut. Någon som vet var det stod någonstans eller kan beskriva hur man gjorde det.
 

filitrav

Medlem
Någon annan som har Ica Banken Mastercard kopplat till Curve och har fått ett valutaväxlingspåslag på sina köp genomförda med Curve?

Nu sett att alla mina köp gjorda i Sverige har fått ett påslag från Ica Banken…
 

ekf

Medlem
Någon annan som har Ica Banken Mastercard kopplat till Curve och har fått ett valutaväxlingspåslag på sina köp genomförda med Curve?

Nu sett att alla mina köp gjorda i Sverige har fått ett påslag från Ica Banken…
Det är inte så att du försökt att "optimera" med valutakurserna och glömt att ställa tillbaka valutan för Ica-kortet till SEK i Curve?
 

filitrav

Medlem
Det är inte så att du försökt att "optimera" med valutakurserna och glömt att ställa tillbaka valutan för Ica-kortet till SEK i Curve?
Nope,, har aldrig ändrat något i appen och den är rätt inställd på SEK.

Köp i utländsk valuta genom Curve har dock inga påslag från banken.

De verkar registrera köpet som att den görs i Dublin?
 
Toppen