Senaste nytt

Curve betalkort

Har rensat lite i tråden, diskutera sakfrågan och inte personer.
En del inlägg har raderats som varit svar på inlägg som tagits bort, även om de inläggen i sig inte brutit mot några regler på forumet.

En trevlig ton mellan alla tjänar vi på.

//Moderator

2019-02-14 via e-post.

———————————

Curve Rewards spending is back!

Update your Curve App and access your Curve Rewards!

We're pleased to let you know Curve Rewards spending is back!

Over the past two weeks, you were able to earn Curve Rewards points but you weren't able to spend them. This is because we had to replace part of our systems - our entire Transaction Processing Engine - to be compatible with Amex and to enable future features. It took us longer than expected to integrate it with Curve Rewards and we apologise for this.

Now functionality to spend Curve Rewards has fully returned to the Curve App. Please update your Curve App to access it, and enjoy saving and spending those points.

Here's a reminder of how you can earn Curve Reward points

New Curve customers can earn Curve Rewards points as an introductory 1% cashback offer at a selection of retailers for 90 days after activating their first Curve card.
You can also earn 500 Curve Rewards points for referring a friend via the main menu of the Curve App.
When spending at your chosen retailers, you’ll get Curve Rewards points added instantly onto your Curve Rewards card. You can use them to make purchases anywhere where you'd normally use your Curve card, with the exception of ATMs.

You can find more information on Curve Cashback in our Curve Community.
Update your Curve App and access your Curve Rewards!
We’re planning to bring you more news soon on Curve Rewards, so watch this space. Thank you for your support. We know you're going to love your Curve Rewards.

All the best,
Team Curve

Mailade Curve 27 januari om att jag inte kunde beställa curve black legacy trots registrering innan lansering. Fick svar igår och kommer att ändras från BLUE till BLACK legacy och få TUMI. Svarade på några säkerhetsfrågor och bekräftelse två från Curve kom idag. Så verkar som att få man väl ett svar så är man inne i loopen/ansvarig kundansvarig som svarar.

Mailade Curve 27 januari om att jag inte kunde beställa curve black legacy trots registrering innan lansering. Fick svar igår och kommer att ändras från BLUE till BLACK legacy och få TUMI. Svarade på några säkerhetsfrågor och bekräftelse två från Curve kom idag. Så verkar som att få man väl ett svar så är man inne i loopen/ansvarig kundansvarig som svarar.

Fick samma svar idag men ser du någon fördel med att få Legacy Black när Amex ändå är ute ur bilden?

Fick samma svar idag men ser du någon fördel med att få Legacy Black när Amex ändå är ute ur bilden?
Jag pallade inte krångla med att skicka tillbaka, så jag behåller Legacy Black tills vidare i hopp om att Amex kommer tillbaka. Kör på Revolut annars för kontantuttag och valutaväxling så inget egentligt mervärde i Curve Black för mig. Om SEB skulle strypa påladdning av Revolut med SAS MC i framtiden så blir ju Curve intressant igen också. Hoppas bara att bolaget överlever.

Såklart fördelarna blivit tydligt färre men väljer ändå att fortsätta då maxtaket för utlandsbetalning utan avgift är lågt på BLUE, samt en Wallet är något jag ändå tänkt köpa. Så räknar hem utgiften inom någon utlandsresa

Tog ut 90 euro igår på ATM Malaga flygplats via Curve. Hade Länsförsäkringar VISA som underliggande med SEK som vald valuta. Ser ut som jag fick en avgift på 2,95 euro. Skulle jag valt euro som underliggande för att slippa avgiften?
2c9652478a9e99b218786febe66d5334.jpg

Tog ut 90 euro igår på ATM Malaga flygplats via Curve. Hade Länsförsäkringar VISA som underliggande med SEK som vald valuta. Ser ut som jag fick en avgift på 2,95 euro. Skulle jag valt euro som underliggande för att slippa avgiften?

Kan vara tilläggsavgift från ATM banken som gäller oavsett. Brukar inte vara ovanligt på flygplatser Mig veterligen så tar inte länsförsäkringar någon avgift för uttag av EUR.

2c9652478a9e99b218786febe66d5334.jpg
Du har blivit debiterad 92,50 euro från maskinen. Alltså är det en ATM avgift från just den automaten, inget kopplat till dina kort.

Toppen