Senaste nytt

Curve betalkort

Fick hela tiden uppmaning att sätta in kortet när jag var på Färöarna i Augusti. Mitt kort har trasiga chip-kontakter, så det gick inte. Men när jag provade hemma så fungerade det. Jag använde det hela tiden över Apple Pay, så det verkade vara något kommunikationsproblem snarare en än en spärr som slagit till.
 

intuition

Medlem
De nya priserna tar ju kraft 14 november. Jag har årsförnyelse i slutet av november och det står "Next payment 2023-11-27 <gamlapriset>" i appen. Jag gissar ju att det kommer att ändras den 14.e nov, men finns det något sätt att få årspriset draget lite för tidigt och därmed undgå höjningen?
 

eddo

Medlem
Då är GBIT-helgen påbörjad!

Edit: upptäckt att willys e-handel inte går att köra GBIT. Kanske redan är allmänt känt med jag hade missat det. Verkar vara pga att de först reserverar en högre summa och sedan återbetalar en mindre summa. Liknande problem som med bensinmackar antar jag. Förlorar en del poäng där, men shit happens...
 
Hur lång tid brukar det ta innan en GBIT syns för er som krediterad? För mig ser jag endast dragningen på SAS MC men fortfarande ingen krediterad transaktion på underliggande debit?
 

MrRob

Medlem
Hur lång tid brukar det ta innan en GBIT syns för er som krediterad? För mig ser jag endast dragningen på SAS MC men fortfarande ingen krediterad transaktion på underliggande debit?

Beror nog på vilken bank det är. Jag ser krediteringen omedelbart - men det tar givetvis någon dag innan pengarna faktiskt trillar in på kontot.
 
Toppen