Senaste nytt

Curve betalkort

Emil123

Medlem
Någon annan som haft problem med att handla online? Får ofta felmeddelande om att köp inte kunde genomföras från butikerna och får byta till annat kort.
 

intuition

Medlem
Onlineköp gjort i går kväll, där butiken slutförde transaktionen nu på förmiddagen. Inga problem.

Även butiksköp i dag runt kl 9, fungerade bra.
 

ekf

Medlem
Jag tänker som så att man är lite extra utsatt om ens Curve-kortnummer skulle hamna på villovägar, då man får två parter att bråka med (Curve och ens vanliga kortutgivare).

Av den anledningen är jag ganska restriktiv med att använda det online, gör egentligen bara undantag för ”säkra” köp på större belopp (där valutavinsten är ansenlig). På senare tid har jag dock lagt in det som alternativt kort hos Paypal.

Edit: Ska tillägga att jag nästan aldrig använder det fysiska kortet, utan kör allt genom Apple Pay för att vara extra skyddad mot skimming.
 

Apisto

Medlem
Jag har också problem emellanåt, funderar på om det kan vara för kortet inte är svenskt, att vissa butiker bara accepterar svenskutgivna kort?
Hade massa nekade ett tag och trodde det var fel men sen gick ett annat gäng igenom både online och i butik direkt. Tror som du säger att det beror på utgivningslandet på kortet.
 

A87

Medlem
Bytt kort, nya limits. 24.000 per dygn suger ju. Men hallå, vad spelar det för roll när jag kan spenda 16,8 millar per rullande 365 dagars period!?
 

Attachments

  • Screenshot_20210917_135816_com.imaginecurve.curve.prd.jpg
    Screenshot_20210917_135816_com.imaginecurve.curve.prd.jpg
    24,4 KB · Visningar: 140
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen