jsn
Medlem
Liten summering av dessa maskiner:
Ger en hel del md80-flashhbacks, både positiva och negativa. Man hör inte mycket av motorerna under start, och kärran stiger gärna brant efter start. Men ventilationen slamrar och väsnas högljutt uppe på höjd pss om i md80-serien.
Så länge man har seat block så funkar fönsterplats bra, men med en fullvuxen man i sätet utanför, med tendenser till att vara spolformad och som inte tar av sig sin tjocka täckjacka/dunjacka så blir det snudd på klaustrofobiskt vid fönstret. Vägs dock upp av utsikten genom fönstren.
På vägen ner var det CityJet som körde kärran, hade konfigurationen !AC, 2ACDF, ... med DF-raderna fasförskjutna. Jag hade plats 3A, en med väldigt låg beläggning så var det inga problem att flytta till 2F. Helt OK benutrymme även om det inte går att sträcka på benen. Bättre benplats på DF-sidan än på AC-sidan.
På vägen hem var det XFly, configuration 1ACDF, ... Hade valt 3A, men SAS flyttade "gardinen" framåt något dygn innan avresa, och jag tvångsförflyttades till 2F. Väldigt trångt enligt ovan beskrivning, det var inte enkelt att försöka äta från kartongen, fanns liksom inte plats för armarna sas... Knappt OK benutrymme, men ryggstödet gick att fälla lite grann så det blev drägligt.
Jag provade inte toaletten...
Insåg direkt att vi inte var kompatibla...
Ger en hel del md80-flashhbacks, både positiva och negativa. Man hör inte mycket av motorerna under start, och kärran stiger gärna brant efter start. Men ventilationen slamrar och väsnas högljutt uppe på höjd pss om i md80-serien.
Så länge man har seat block så funkar fönsterplats bra, men med en fullvuxen man i sätet utanför, med tendenser till att vara spolformad och som inte tar av sig sin tjocka täckjacka/dunjacka så blir det snudd på klaustrofobiskt vid fönstret. Vägs dock upp av utsikten genom fönstren.
På vägen ner var det CityJet som körde kärran, hade konfigurationen !AC, 2ACDF, ... med DF-raderna fasförskjutna. Jag hade plats 3A, en med väldigt låg beläggning så var det inga problem att flytta till 2F. Helt OK benutrymme även om det inte går att sträcka på benen. Bättre benplats på DF-sidan än på AC-sidan.
På vägen hem var det XFly, configuration 1ACDF, ... Hade valt 3A, men SAS flyttade "gardinen" framåt något dygn innan avresa, och jag tvångsförflyttades till 2F. Väldigt trångt enligt ovan beskrivning, det var inte enkelt att försöka äta från kartongen, fanns liksom inte plats för armarna sas... Knappt OK benutrymme, men ryggstödet gick att fälla lite grann så det blev drägligt.
Jag provade inte toaletten...