Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

frankw

Medlem
Är EBD och har en resa till Los Angeles bokad med SAS i april. Dock är tre kollegor till mig med i samma bok kng och dom är inte EBD. Försämrar det mina chanser till en CU? Jag har läst någonstans här tidigare (men hittar inte nu) att man ska be SAS bryta ut ens bokning till ett eget p-nummer(?).

Någon som har bättre koll än jag?
 

gjohansson

Medlem
Är EBD och har en resa till Los Angeles bokad med SAS i april. Dock är tre kollegor till mig med i samma bok kng och dom är inte EBD. Försämrar det mina chanser till en CU? Jag har läst någonstans här tidigare (men hittar inte nu) att man ska be SAS bryta ut ens bokning till ett eget p-nummer(?).

Någon som har bättre koll än jag?
Allt är ju relativt men det är väl klart det är enklare för dem att uppgradera en än fyra.
Är ni i samma bokning så uppgraderas ni alla fyra eller ingen.
 

palmen

Moderator
Är EBD och har en resa till Los Angeles bokad med SAS i april. Dock är tre kollegor till mig med i samma bok kng och dom är inte EBD. Försämrar det mina chanser till en CU? Jag har läst någonstans här tidigare (men hittar inte nu) att man ska be SAS bryta ut ens bokning till ett eget p-nummer(?).

Någon som har bättre koll än jag?
Det är med största sannolikhet större chans för Courtesy Upgrade om du är ensam i bokningen. Om de bara ska flytta upp 3 personer totalt och ni är 4 så blir ni ju "diskvalificerade" direkt pga detta.
Som redan nämnts, det är alla eller ingen som blir uppgraderade i bokningen.
 

Agö

Medlem
Är detta hugget i sten? Jag är varken EBD eller EBP men vi var 4 i en och samma bokning och Pandion-medlemmen fick CU tillsammans med sin fru (vid checkin). Vi övriga fick snällt stanna kvar i plus.
Precis så. Ingen vet hur det kan komma att bli, därför ingen mening med att spekulera.
 

Thornado

Medlem
Fick mail om CU Go->Plus imorse för kvällens SK995 till Beijing.
Hade en fönsterplats på rad 30, så främsta vinsten med uppgraderingen är, som jag ser det, bättre täcke.

Just täcket är för mig en av de främsta fördelarna med Plus över Go, och det är något jag skulle vara villig att betala en extra slant för att få även i Go (eller ännu hellre förstås få det gratis, baserat på tillgänglighet, som EBD-förmån).
 
Fick mail om CU Go->Plus imorse för kvällens SK995 till Beijing.
Hade en fönsterplats på rad 30, så främsta vinsten med uppgraderingen är, som jag ser det, bättre täcke.

Just täcket är för mig en av de främsta fördelarna med Plus över Go, och det är något jag skulle vara villig att betala en extra slant för att få även i Go (eller ännu hellre förstås få det gratis, baserat på tillgänglighet, som EBD-förmån).
I väntan på det så kör med en fleece-pläd.
POLARVIDE Pläd, grå - grå - IKEA
 
Toppen