Ja, precis. Det är vad snubben i check-in nämnde också. Finns platserna kvar 3h före kan man köpa dessa för 25K (om man har en plus biljett) när check-in öppnar. Det är väl först till kvarn som gäller?De sparar alltid platser i den meningen att de inte fyller businesskabinen till 100% med Plusgrade och CU. Men ibland säljs det ju så klart slut helt på vanligt sätt.
Ja, först till kvarn. Och 3h är lite sanning med modulation. På LAX-ARN öppnar checkin 4h före och senast så missade jag med ett par minuter då de sista tre hade sålts 3hr45min innan avgång.Ja, precis. Det är vad snubben i check-in nämnde också. Finns platserna kvar 3h före kan man köpa dessa för 25K (om man har en plus biljett) när check-in öppnar. Det är väl först till kvarn som gäller?
Nu när SAS moderniserar sina system kunde de kanske möjliggöra uppgradering via Appen i mobilen så att EBP/D får lite förtur, säg 5h före för att differentiera produkten något.Ja, först till kvarn. Och 3h är lite sanning med modulation. På LAX-ARN öppnar checkin 4h före och senast så missade jag med ett par minuter då de sista tre hade sålts 3hr45min innan avgång.
Starta gärna en ny tråd om det så kan denna få hålla sig till EBD/EBP Courtesy Upgrades.Nu när SAS moderniserar sina system kunde de kanske möjliggöra uppgradering via Appen i mobilen så att EBP/D får lite förtur, säg 5h före för att differentiera produkten något.
När jag pratade med Tallinn senast fick jag höra att om det är mer än 9 platser kvar 24h före avgång så är sannolikheten stor att någon EBP och EBD erbjuds CU, men som några påpekat är det ingen garanti att det blir så. Själv fick jag ingen CU senast. Frågade check-in 4,5h före avgång hur många lediga platser som fanns i C. Fick uppgift om att det enbart fanns 3 platser. EF visade samtidigt endast 1 plats, men många blockade.
Tror iof att du redan klargjorde skillnaden i ett tidigare inlägg gällande EF, dvs. att det är platser som SAS kan tänka sig att sälja. När jag hänvisade till EF så var det ingen slutsats utan ett konstaterande i jämförelse med den uppgift jag fick från SAS bokningssystem som visade på 3 platser kvar till försäljning. Det jag anser var intressant var att EF visade en plats medan bokningssystem 3 platser till försäljning.Nu är vi där igen. Vad man ser i expertflyer är INTE antalet platser som finns kvar/är tillgängliga utan vad SAS kan tänka sig att sälja. Det är två helt skilda saker och det är otroligt viktigt att förstå det. Det kan finnas 20 platser kvar men SAS kanske bara vill sälja 1. Detta kan tex bero på att de förväntar sig att dela ut 22 CUs och få 3 avbokningar. Eller så är det så att de räknar med massor av cargo och vill ha färre passagerare. Eller så är det något annat. Poängen är att vi inte vet och att vi inte från den data vi publikt kan få tag på kan dra slutsatser om antalet platser som finns lediga.
SAS egna system visar troligen faktiskt antal ledigs platser till skillnad från EF. Det är med andra or inte alls konstigt om det diffar.Det jag anser var intressant var att EF visade en plats medan bokningssystem 3 platser till försäljning.
Nej, troligen visar SAS egna system däremot hur många platser dom kan tänka sig att säljaSAS egna system visar troligen faktiskt antal ledigs platser till skillnad från EF. Det är med andra or inte alls konstigt om det diffar.
Det gör det nog också, men det går i SAS egna system att se vad som faktiskt är ledigt.Nej, troligen visar SAS egna system däremot hur många platser dom kan tänka sig att sälja![]()