Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Och återigen imponerar kundtjänst - NOT. Nu skulle det ju kunna vara så att det är mailet det är fel på och att du inte har en upgrade, men det är ju en riktigt usel förklaring att skylla att man inte ser någon uppgradering på att det är bokat via AmEx.
Fast har jag fått ett "officiellt" mail från SAS där de gratulerar mig för en upgrade. Om jag nu inte har det så kommer jag hantera det som en downgrade.

Något konstigt är det, kan inte checka in heller.

Fast har jag fått ett "officiellt" mail från SAS där de gratulerar mig för en upgrade. Om jag nu inte har det så kommer jag hantera det som en downgrade.

Downgrade med efterföljande idb? Låter som flygande start på resan, lycka till

Last edited:

Om det är ett IT-problem som gjort att du fått mailet, så har du nog inte så mycket att komma med.

Tanken är väl ändå intressant. Hur skall man se på en bekräftad uppgradering?

Det är nog tyvärr så att du inte har något att stå på här. EU261/2004 pratar om "lower class than that for which a ticket was purchased" och i ditt fall har du ju inte köpt uppgraderingen. Har du ett mail med en biljett för högre kabin än den du får sitta i så har du ett case, annars inte skulle jag säga.

Toppen