Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Jag får känslan av att flera stycken här har ett CU snitt på 25% eller högre. Jag hade varit väldigt intresserad av att veta hur detta fungerar. Av mina 4 leg som Diamond så har det inte, som det verkar, funnits en tillstymmelse av "CU doft".

Är det någon som sett något mönster i detta? Är det vanligare på vissa linjer än andra? Etc.

Eller är det så att SAS också kikar in här emellanåt och sett att den där kufen blev så glad över att åka i ny kabin att han nog nöjer sig med det i ett år till utan extra förmåner. :):(

Jag får känslan av att flera stycken här har ett CU snitt på 25% eller högre. Jag hade varit väldigt intresserad av att veta hur detta fungerar. Av mina 4 leg som Diamond så har det inte, som det verkar, funnits en tillstymmelse av "CU doft".

Jag har också 0 av 4 hittills :(
2 shorthaul i Go och 2 longhaul i Plus.

Har egentligen 1 av 2 (senaste resan till IAD plus-> C), men det blev tyvärr inte av då flyget ställdes in och jag blev ombokad till United. Enligt SAS skulle det "nollställas" (källa diamond-supporten).

Och där kom mailet, uppgraderad till Plus på morgondagens flight till Hong Kong.
Har inte checkat in i förväg, hoppas det finns fönsterplatser kvar nu bara...

EDIT: Det var bara 6 upptagna platser, konstigt att de satt mig vid gång i mittenraden när jag haft fönsterplats på bokningen tidigare och det fanns 13 fönsterplatser lediga

En kanske dum fråga - ska med SK945 i morgon. Bokat Go - ännu inte fått något mail om CU :(. Ska man vänta med incheckning (mail om det kom nyss) eller...? Har ju noterat här att CU mail kommit efter det att incheckningen släppts på.

Ja, det verkar vara gott om plus ledigt överlag på HKG-linjen. Får se själv om ett par veckor om SAS levererar. Första Go jag åker med SAS longhaul på 2 år tror jag, 5 PAX på mitt PNR så chansen till courtesy kanske minskar p g a det.

Toppen