Senaste nytt

Cordis, Ritz-Carlton eller Conrad i Hong Kong

alc

Medlem
Precis bokat en weekendresa till Hong Kong i December. Har dock lite beslutsångest angående vilket hotell jag ska välja, och precis som rubriken lyder står det mellan Cordis, Ritz-Carlton eller Conrad Hotel. Någon som bott på något av hotellen som kan komma med råd? :)

Då jag aldrig varit i Hong Kong tidigare tar jag gärna emot tips om vart man ska bo om man vill bo så centralt som möjligt, HK Island eller på fastlandet.
 

Najk

Medlem
Conrad är OK men inget speciellt. Ritz-Carlton ligger betydligt trevligare och har bättre utsikt.
 
Conrad är riktigt bra för det priset man ibland kan få det för (1800HKD). Är iof Diamond på Hilton så det kan väga in lite men servicen i executive loungen är enastående.

Ritz Carlton har utsikten med tanke på sitt läge högst upp i ICC byggnaden. Frågan är dock om priset är värt det? Var där i somras både på baren och nattklubben och även i ett rum då en vän bodde där. Rätt schyssta rum men de är i klass med Conrad om man nu bortser från utsikten som Ritz erbjuder.

Jag skulle göra på Conrad, men det är för att jag är en Hilton Sucker för tillfället. Men samtidigt kostar ritz garanterat dubbelt så mycket men om du vill imponera på resesällskap är det ett självklart val.

Gällande läge på hotellen är båda fördelaktiga på olika sätt. Conrad ligger nära Victoria peak och en hel del bra restauranger och turiststråken med barer och shopping. Ritz är ju i kowloon och har en del andra fördelar.
 

wifferdille

Medlem
J.W. Marriott vid Pacific Place (där även Conrad samt Island Shangri-La) ligger är bra. Bekvämt läge med nära till MTR (tunnelbana) och nära till såväl Central som LKF, SoHo osv.
 
Toppen