Senaste nytt

Coop's samarbete med Strawberry upphör

Coop verkar ha bestämt sig för att göra sig av med alla bonusjägare som kunder.

Partnersamarbetet med Strawberry upphör.
Vill du nyttja medlemsrabatten eller har Coop-poäng som du önskar växla till Strawberry-poäng behöver du göra det senast 31 juli.


 

eddo

Medlem
Vill coop göra sig av med alla poängjägare!? Visst förstår jag att vi här på BC är en väldigt liten andel av Coops kunder men ändå märkliga beslut tycker jag.
 

intuition

Medlem
Hmm, det framstår som tydligt att det är Coop som avslutar samarbeten, inte att deras partners drar sig tillbaka eller prisar ut sig själva.

Och i så fall undrar man ju vad analysen är bakom de förändringarna.
Är det så att de inte vill ha överföringspartners, dvs partners dit poäng kan föras över i stora schok och så att säga föda någon annans ekosystem? Och att de föredrar partners som säljer varor/tjänster i minut? Typ en kaffe-kupong på espressohouse, ladda lite surf på ett hallon-abonnemang, en biobiljett på SF, där man uppmuntrar kunden att samla och behålla poängen på coop-kontot och slösa bort dem på småköp?
 

Dawes

Medlem
Hmm, lät bli att växla till coop eftersom hoppet låg hos Strawberry och att det skulle komma en kampanj, joråsåatte..

Tidigare har jag även fått information om att samarbetet med cmore avslutas, de säljer ut de "koder" de har men fyller inte på, vart är vi på väg?
 

ekf

Medlem
Skrev till Coop och undrade hur de tänker. Lite klagomål också. Men i slutändan leder det ju inte till något. Mer än att Coop kommer tappa en del kunder här på forumet.
Mig tappade de för länge sedan. Det ska till bra mycket med bonuspoäng för att handla i en butik där i princip allt är överlägset dyrare än konkurrenten och utbudet sviktar. Därtill läggs att färskvarorna hållit undermålig kvalitet… tex (ekologiska) tomater med halva hållbarheten jmf hos konkurrenterna…

Synd bara att de inte inser själva att de tar bort anledning efter anledning att ens gå in i butiken… Livsmedelsbranschen behöver sund konkurrens
 

nili

Medlem
Mig tappade de för länge sedan. Det ska till bra mycket med bonuspoäng för att handla i en butik där i princip allt är överlägset dyrare än konkurrenten och utbudet sviktar. Därtill läggs att färskvarorna hållit undermålig kvalitet… tex (ekologiska) tomater med halva hållbarheten jmf hos konkurrenterna…

Synd bara att de inte inser själva att de tar bort anledning efter anledning att ens gå in i butiken… Livsmedelsbranschen behöver sund konkurrens
Jo men du kan ju inte dra alla butiker över en kam. Hade det sett ut som du beskriver det för mig hade jag också övergett för länge sedan trots samarbetet med EB/Strawberry. För mig är det tvärt om. COOP bättre än ICA så därför är det olyckligt för mig att samarbetena med Strawberry och framför allt EB avslutas.
 
Toppen