För mig ska ett bonusprogram vara flygrelaterat och inte någon slags diversehandel.
Det förutsätter ju dock att det menas att det är en tur- och returresa. Det kan lika gärna syfta på en enkelresa, och då är ju kursen 1:5.
Varför inte båda? Ibland måste man visa upp Coop-kortet för att få partnerförmåner (hur ska annars hotellet se att du är Coop-medlem?) men det hindrar ju inte att koppla ihop Visa/MC-kort (eller Lisebergs-kortet) till Coop.Det jag blir konfunderad över är varför de envisas med att ha ett specifikt medlemskort? Är det inte bättre att ha det "kortlöst" där man bara ansluter sitt betal/kreditkort och automatiskt får förmåner och poängen för köp gjorda med detta kort (som kan vara vilket kort som helst)?
Det känns lite 2010 att behöva springa runt med ett medlemskort man ska dra för att få rabatter och poäng. Gör om gör rätt?
Varför inte båda? Ibland måste man visa upp Coop-kortet för att få partnerförmåner (hur ska annars hotellet se att du är Coop-medlem?) men det hindrar ju inte att koppla ihop Visa/MC-kort (eller Lisebergs-kortet) till Coop.
OK hade den typen av kortlöst medlemsskap redan 2004.
Japp. Jag vet inte när de började med det, men jag hade mitt vanliga bankomatkort kopplat till OK runt 2004 och fick poäng så fort jag tankade/handlade på OK.